کد خبر: 1012114
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
اگر فردی در پلاک خودروی خود دستکاری کند، جرم انجام داده است.
سرویس جامعه جوان آنلاین: بر اساس آنچه در ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی آمده است، هر شخص در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد، یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به آن نصب کند، مرتکب مجازات شده است.

همچنین اگر کسی برای خودروی خود پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با اعلام به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کسی به نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون تحصیل مجوز از پلیس راهنمایی و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند هم جرم کرده است.

بر اساس آنچه در قانون آمده است، مرتکب این گونه از جرایم به حبس از ۶ ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۳
0
2
دستکاری پلاک در حقوق قضائی یعنی جعل و جرمش سنگین است ولی متاسفانه در قوانین راهنمائی و رانندگی ما یعنی تخلف کوچک که سوال برانگیز است برای همین در سطح شهر پلاکهای مخدوشه و جعلی زیاد میبینید و مجریان قانون هم عادی شده برایشان و این عامل خلاف های کوچک و بزرگ هستند؟
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
2
مجازاتش هرچی میخواهد باشد که البته خیلی کم است ولی چون پلیس زحمت کش از این فراگیر شدن جعل پلاک (مخدوش کردن) به راحتی گذشته است بی اثر است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار