کد خبر: 1012036
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۹
فرماندار مرند:
فرماندار مرند ایجاد رویکرد جدید برای مبارزه بهتر با بیماری کرونا را ضروری دانست و گفت: باید شرایط را برای مقابله بهتر با این بیماری فراهم کنیم.

داود گرشاسبی در جلسه پویش " همه با هم برای هم تا مهار کرونا " در شهرستان مرند تاکید کرد: نظام اداری باید آگاهانه و فعالانه با بیماری مقابله کرده و در جهت اصلاح مسیر عمل کند.
وی گفت: کلیه ادارات شهرستان ضمن رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی از جمله ضدعفونی محیط اداری، ملزم به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت فردی هستند و باید گزارش عملکرد در زمینه کرونا را ارائه کنند.

گرشاسبی با اشاره به لزوم بسیج تمام ادارات و نهادها در کنترل و پیشگیری از این بیماری بیان داشت: همه در برابر کنترل و پیشگیری از این بیماری مسوول هستیم و ادارات هم در مجموعه دستگاه خود و خانواده و جامعه در خط مقدم مبارزه قرار دارند.
وی اظهار داشت: موضوع کرونا ، موضوع بسیار مهم و حساسی است و همه در برابر کنترل و پیشگیری از آن مسئولیم و باید آن را جدی بگیریم.
وی با بیان اینکه، کرونا یک بیماری ناشناخته است، افزود: فاصله گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت فردی و استفاده از ماسک، سه راهکار ساده است که حداقل رفتار در برابر این بیماری است.
فرماندار ویژه مرند خاطرنشان کرد: خوشبختانه در اوایل دوران شیوع بیماری، توانستیم بهتر عمل کنیم ولی متاسفانه بعد از بازگشایی ها از جمله برپایی مراسم جشن و عزا، شیوع ویروس کرونا بیشتر شده است که باید کنترل شود.
گرشاسبی با تاکید بر ضرورت همگانی بودن مقابله با کرونا گفت: فعالان رسانه های مجازی و غیر مجازی در برابر آگاه سازی جامعه، خانواده و رعایت پروتکل های بهداشتی جهت پیشگیری از شیوع کرونا وظیفه دارند.
وی تاکید کرد: تمامی مدارس و دانشگاه های شهرستان برای سالتحصیلی جدید آمادگی لازم را داشته باشند و آموزشهای لازم را به کارکنان داده و زیر ساخت ها را برای زمان بازگشایی فراهم کنند.
فرماندار مرند با بیان اینکه عادی انگاری یک باور غلط است و باید آن را اصلاح کنیم، تاکید کرد: نباید نسبت به بیماری کرونا بی تفاوت باشیم و باید برای کنترل بیماری احساس مسئولیت داشته و رفتارهای عقلانی را در جامعه ترویج دهیم.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۲۸۱ هزار و ۴۱۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۲۱۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۱۴ هزار و ۸۵۳ نفر رسیده است.

 سیما سادات لاری اعلام کرد: همانند روزهای گذشته استان‌های مازندران، فارس، آذربایجان‌های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان‌های تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر