کد خبر: 1012019
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۵
رشید ابو لحوم، وزیر دارایی یمن در سخنانی گفت که سازمان ملل با ائتلاف متجاوز سعودی در فشار بر دولت نجات ملی همکاری می‌کند.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: درحالی که سازمان ملل در ظاهر مدعی پایان دادن به درگیری‌ها در یمن است، در اصل برخلاف این ادعا عمل می‌کند. وزیر دارایی یمن روز سه شنبه در گفتگو با شبکه المسیره گفت که سازمان ملل در اقدامی هماهنگ با ائتلاف متجاوز سعودی، واقعیات را در یمن پنهان می‌کند. ابو لحوم گفت: «دولت نجات ملی یمن تلاش کرده است با وجود مشکلات مالی و تحریم بانک مرکزی در صنعا، نیمی از حقوق کارکنان دولت را پرداخت کند و این در حالی است که کارکنان تحت نظر دولت مستعفی یمن چهار ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند، هرچند دولت مستعفی، از محل فروش نفت و گاز، درآمد‌های سرشار دارد». وزیر دارایی دولت نجات ملی یمن گفت: «ما همواره با نمایندگان سازمان ملل دیدار داشته و مدارک پرداخت حقوق را در اختیار آنان قرار داده‌ایم، مدارکی که اثبات می‌کند مبالغی را که در اختیار داریم، برای پرداخت حقوق به کار گرفته‌ایم، با این حال سازمان ملل ما را متهم می‌کند که حقوق کارکنان را پرداخت نمی‌کنیم و در مقابل بر خودداری دولت مستعفی از پرداخت حقوق کارکنان خود سرپوش می‌گذارد».

از سوی دیگر، جنبش انصارالله یمن با اشاره به اینکه سازمان ملل توافق مربوط به ارزیابی وضعیت نفتکش صافر در ساحل استان الحدیده را نقض کرده است، خواستار مداخله بی‌طرفانه طرف سوم در این قضیه شد. محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله دیروز در حساب توئیتری خود نوشت: «متأسفانه وزارت خارجه یمن به ما ابلاغ کرد که سازمان ملل توافقات صورت گرفته درباره نفتکش صافر را نقض کرده است، با وجود اینکه دفتر فرستاده سازمان ملل ملاحظات کتبی درخواست کرده بود، اما ما آن‌ها را مسئول می‌دانیم و انتظار این فریبکاری را داشتیم». وی افزود: «برای اینکه وارد بحث و جدل بی‌فایده نشویم، مداخله طرف سوم بین‌المللی را که در تجاوزات مشارکت ندارد و از فاجعه و کارشکنی اطلاع دارد، درخواست می‌کنیم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار