کد خبر: 1011988
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۸
دادن امید به مردم خوب است، اما سخنرانی مداوم و وعده‌وعید‌های بسیار وقتی اجرایی نشود یا امید کذایی در مورد آن به مردم داده شود و بعد از گذشت ماه‌ها مردم سودی از این حرف‌ها نبرند، باعث بی‌اعتمادی مردم و ناامیدی بیشتر می‌شود.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: رئیس‌جمهور تقریباً هر روز می‌گوید که دولت تدبیر و امید چه اقدامات خوب و مفیدی برای کشور و نیز کمک به معیشت مردم انجام می‌دهد. روحانی خبر از اعطای وام به مستأجران می‌دهد، اما ایرادات عیان آن را نمی‌بیند که ساده‌ترین آن دریافت سود ۱۳ درصدی از پولی ا‌ست که وام‌گیرنده صرف کاری درآمدزا نکرده است. سر سال هم مستأجر باید این مبلغ وام را از صاحبخانه گرفته و به دولت پس بدهد، این هم که با صاحبخانه بعدی برای سال بعدی چه کند، روشن نیست و دیگر روحانی و تیمش هم در دولت نیستند و دولت جدید آمده است. او وعده‌های قشنگی هم می‌دهد، مثلاً همین دیروز گفته بازار ارز متعادل می‌شود، حقوق بازنشستگان همسان‌سازی می‌شود، داروی کرونا ساخته می‌شود، ارز‌های داده شده به صادرکنندگان رهگیری می‌شود و...

دادن امید به مردم خوب است، اما سخنرانی مداوم و وعده‌وعید‌های بسیار وقتی اجرایی نشود یا امید کذایی در مورد آن به مردم داده شود و بعد از گذشت ماه‌ها مردم سودی از این حرف‌ها نبرند، باعث بی‌اعتمادی مردم و ناامیدی بیشتر می‌شود.

از سویی، جزئیاتی که او در مورد مسائل مختلف بیان می‌کند، توضیحاتی است که باید توسط مسئولان پایین‌تر انجام شود، همچون جزئیات وام ودیعه مسکن، اما گویا دست روحانی برای ارائه گزارش خالی است و ترجیح می‌دهد به جای وزیر، خود این توضیحات را بیان کند. روحانی در چنین شرایطی حتی از تأکید بر «درستی» مسیری که از سال ۹۲ پی گرفته هم دست برنمی‌دارد و باز هم می‌گوید، مسیر سیاسی و دیپلماتیک درستی از سال ۹۲ انتخاب شده است، در حالی که دولت تدبیر و امید در ذوق‌زدگی ناشی از برجام، ارتباط با شرق و همسایگان را فراموش کرده بود و اکنون با شکست برجام، یاد این سوی کره زمین افتاده، به جای اذعان به اشتباه، در همین سخنان هم فخر برقراری رابطه با شرق و کشور‌های خاورمیانه می‌فروشد.

تسهیلات بهتری را در اختیار خانه‌اولی‌ها قرار دادیم

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه دیروز هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: آغاز ماه ذی‌الحجه روز ازدواج نامگذاری شده است، روز ازدواج حضرت علی با فاطمه زهرا علیهما السّلام است. تأکید ما با وجود کرونا باز بر سنت ازدواج است، اما باید مراسم‌های سابق را حذف کنیم، ولی مسئله خانواده و تشکیل خانواده را بسیار مهم می‌دانیم.

در مسئله وام ازدواج تسهیلات بهتری را در اختیار خانه‌اولی‌ها قرار دادیم، ۳۰ هزار میلیارد تومان وام در اختیار این عزیزان قرار گرفت و امسال هم همین روند ادامه خواهد داشت.

روحانی همچنین با اشاره به نوسانات بازار ارز در روز‌های اخیر گفت: مردم ان شاءالله در روز‌های آتی شاهد تعادل در قیمت ارز خواهند بود.

۲ وزیر به مجلس معرفی می‌کنیم

رئیس‌جمهور راجع به تفکیک وزارت بازرگانی از صنعت در مجلس شورای اسلامی دهم گفت: این اتفاق یک قانون است، حالا یک اختلاف داخلی بین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی سر یک جمله به وجود آمده است و ان‌شاءالله این مشکل برطرف خواهد شد و ما پس از آن دو وزیر را به مجلس معرفی خواهیم کرد.

گام مهمی برای کمک به مستأجران برداشتیم

وی درباره اقدامات دولت برای کمک به مستأجران گفت: ما در هفته‌های اخیر دو گام مهم برداشتیم که اولین آن در خصوص میزان افزایش اجاره‌بها بود که روند غیرمنطقی داشت و در ستاد ملی کرونا تصویب کردیم که حداکثر افزایش اجاره‌بها در تهران ۲۵ درصد، شهر‌های بزرگ ۲۰ درصد و در شهر‌های کوچک نباید بیش از ۱۵ درصد باشد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اقدام دیگری به زودی عملیاتی می‌شود که پرداخت ودیعه از سوی بانک به مستأجران است، ادامه داد: دولت تصمیم گرفته است برای کسانی که دارای حقوق ثابت هستند اعم از کارمند، کارگر و خانواده‌هایی که تحت حمایت کمیته امداد یا بهزیستی هستند، در تهران برای منازلی که اجاره می‌کنند ۵۰ میلیون تومان بابت ودیعه منزل‌شان از طریق بانک‌ها پرداخت شود. این مبلغ در شهر‌های بزرگ ۳۰ میلیون تومان و در شهر‌های کوچک ۱۵ میلیون تومان است، این مبلغ با سود و بهره ۱۳ درصد بوده که کمک خوبی برای مستأجران است.

روحانی اضافه کرد: این مبلغ برای مدت اجاره یک‌ساله اجاره‌نامه با سود ۱۳ درصد است و وقتی مدت اجاره تمام می‌شود، باید اصل پول به بانک بازگردانده شود و مبلغ بهره ۱۳ درصدی هم به صورت ماهانه توسط مستأجران به بانک پرداخت می‌شود. این کمک خوبی برای مستأجران است و وزارت مسکن و بانک مرکزی از هفته آینده ویژگی‌های بانکی آن را اعلام و ابلاغ و مردم را در این باره مطلع می‌کنند.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی می‌شود

رئیس‌جمهور همچنین گفت: تلاش می‌کنیم در پاییز امسال موضوع همسان‌سازی حقوق و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان عملیاتی شود و دولت ۳۲ هزار میلیارد تومان طلب سازمان تأمین احتماعی را بعد از ۱۴ سال پرداخت کرد.

رد کالا را حتی وسط جاده تهران- بندرعباس باید بگیریم!

روحانی بیان کرد: در دولت بحث شد که باید درباره شرایط بازار و گرانی‌هایی که وجود دارد و مردم را تحت فشار قرار داده چاره‌اندیشی شود، بانک مرکزی تلاش می‌کند قیمت ارز را به سمت قیمت تعادلی هدایت کند و صادرکنندگان باید به کمک بیایند و طبق مقررات ارزی را که به دست آوردند به سامانه نیما بیاورند. این کار آغاز شده و تلاش می‌کنیم از ارزی که در کشور‌های دیگر به عنوان ذخیره داریم استفاده کنیم و اقدامات خوبی هم حداقل با سه کشور در روز‌های اخیر انجام شده است.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: وزارت اقتصاد که گمرکات در اختیارش است، باید کالا را از لحظه اول تا لحظه پایانی دنبال کنیم، یعنی وقتی از زمان حرکت از انبار به سمت گمرک تا زمان عرضه پول آن به سامانه نیما باید دنبال شود. همچنین بانک مرکزی باید از لحظه‌ای که ارز را در اختیار قرار می‌دهد لحظه به لحظه آن را دنبال کند.

داروی کمک به درمان کرونا از هفته آینده به دارو‌های دیگر ملحق می‌شود

روحانی در ادامه به بیماری کرونا پرداخت و تصریح کرد: پیش‌بینی‌های دقیق علمی این است که بستری ما تا پایان سال بیش از مقداری است که در این پنج ماه انجام شده است، این آمار‌ها بر اساس کار‌های تحقیقاتی دقیق است. در شرایطی هستیم که باید خود را از لحاظ بیمارستان، کادر درمانی و تجهیزات آماده کنیم و پیش‌بینی می‌شود باری که روی دوش ما خواهد بود، سنگین‌تر از الان است، البته دعا می‌کنیم بار ما سبک‌تر شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: برخی داروهاست که می‌تواند کمک کند و وزیر بهداشت امروز گفت یکی از این دارو‌ها در هفته آینده به دارو‌هایی که تاکنون در اختیار داشتیم ملحق می‌شود و می‌تواند کمک کند.

روحانی بیان کرد: باید بدانیم هنوز راه طولانی پیش روی ماست و در نظر داریم حداقل تا پایان سال این مسیر مشکل پیش روی ما خواهد بود و برای این آمادگی راهی جز تغییر آداب و رسوم نداریم، نمی‌شود با بیماری جنگید و برای مراسم عروسی هم اقوام را دعوت کرد. هر کشوری و هر قدرت اقتصادی نمی‌تواند این مشکل را حل کند و باید رسومات را با شرایط روز سازگار کنیم و نمی‌شود که در مصیبت‌ها اقوام برای تسلیت به دیدار یکدیگر بروند. استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها باید انجام شود تا بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

رئیس‌جمهور گفت: شعار مقاومت، شعار بهداشت و شعار معیشت باید گفتمان ما را تشکیل دهد، امروز باید در برابر فشار‌های خارجی مقاومت کنیم و توطئه‌ها را بشکنیم و سلامت جامعه را مراعات و معیشت مردم را تأمین کنیم. این سه در کنار هم است تا بتوانیم پیش برویم.

امسال فعالیت نسل پنجم اینترنت در کشور آغاز شد

روحانی اضافه کرد: امروز اگر می‌توانیم در آموزش برای سال تحصیلی و در بهداشت و کسب و کار راحت حرف بزنیم، به خاطر فضای مجازی آماده و شبکه ملی اطلاعات است و این اگر نبود، امروز در مضیقه بودیم. از روز‌های آینده نسل پنجم اینترنت فقط برای ارتباطات نیست بلکه برای اقتصاد دیجیتال است. سال گذشته مرکز دیجیتال اقتصاد کشور تشکیل شد و امسال هم فعالیت نسل پنجم اینترنت را آغاز کردیم.

مسیر حرکت سیاسی درستی را از سال ۹۲ انتخاب کردیم

وی در ادامه تصریح کرد: از لحاظ مسیر حرکت سیاسی و دیپلماتیک مسیر درستی را از سال ۹۲ انتخاب کردیم و آن را ادامه می‌دهیم و دستاور‌های مهمی را در این هفت سال در روابط سیاسی و روابط سه، پنج و هفت‌جانبه داشتیم. تلاش‌های زیادی با کشور‌های مختلف در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی انجام دادیم و در هفته‌های اخیر نیز شاهد این تلاش‌ها هستیم.

روابط خوبی با همسایگان برقرار کردیم

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر روز گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به تهران بیان کرد: آقای الکاظمی دیدار‌های مختلفی داشته که در رأس ملاقات با مقام معظم رهبری بوده و توافقات خوبی بین دو کشور در زمینه مسائل رفت و آمد‌های گمرکی، کالا، مسائل اقتصادی و بانکی انجام شده که اجرایی خواهد شد.

همچنین از سال‌های گذشته روابط سیاسی خوبی با روسیه و چین داشتیم که در هفته‌های اخیر بیشتر شده و پیامی در تقویت روابط منطقه‌ای با روسیه از طریق وزیر خارجه به او دادم که وی موافقت کرد و امیدواریم همکاری‌های ما با همسایگان و دوستان‌مان اعم از روسیه، عراق، پاکستان، قطر و افغانستان ادامه یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار