کد خبر: 1011889
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی خبر داد:
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: در طرح ناحیه ای مشهد مصوب ۱۳۸۳با هدف تعادل بخشی و توسعه متوازن در ناحیه مشهد پیشنهاد ایجاد شهر توس، به عنوان قطب گردشگری فرهنگی_ تاریخی به تصویب رسید.
مهندس ابک با اعلام این خبراظهارکرد: در قالب طرح مجموعه شهری مشهد مصوب ۱۳۸۸، شهر پیشنهادی توس به عنوان مرکز حوزه تعادل بخش توس معرفی می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری، قرارداد تهیه طرح ویژه راهبردی توس در 25 مرداد ماه 96 توسط اداره کل راه و شهرسازی منعقد گردید، افزود: در سال،۱۳۹۷، این طرح به تایید کمیسیون ماده پنج رسید و در اوایل سال ۱۳۹۸ پس از طرح در کارگروه امورزیربنایی و شهرسازی به تصویب شورای برنامه ریزی و توسعه استان رسیده و جهت طی مراحل قانونی و تصویب نهایی به شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال گردید.
ابک عنوان کرد: یکی از مهمترین چالش های این طرح حل موضوعات مرتبط با عرصه و حرائم شهر کهن توس بود که رایزنی های فراوانی را در سطح ملی با وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری می طلبید.
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی با بیان اینکه این طرح امروز با پیگیری مجدانه اداره کل و همکاران حوزه معاونت شهرسازی و معماری این اداره، پس از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی با وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و ۴جلسه کمیته فنی شورایعالی، با مساحت ۳۳۹۵هکتار  به تصویب نهایی شورایعالی شهرسازی و معماری رسید.
ابک افزود: پیش بینی سایت موزه در عرصه تاریخی، و پیشبینی کاربری های فرهنگی در سایر عرصه های شهری در راستای تقویت نقش فرهنگی توس از نکات مهم این طرح است.
وی تصریح کرد: همچنین در تهیه این طرح حفظ ویژگی های طبیعی بستر مانند مسیل ها، مسیر درختان کهن موجود در منطقه، حفظ و صیانت از باغات و اراضی کشاورزی، احیای آثار تاریخی منطقه و پیشبینی ساختار شبکه معابر سبز و پیاده منطبق بر این ویژگیها در راستای انسجام بخشی فضایی کالبدی  این عناصر، ارتقای وضعیت ساکنین  بافت های دارای سبقه روستایی با اتکا به گردشگری پویا مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است.
وی اظهار امیدواری کرد: تصویب این طرح گام موثری در ارتقای جایگاه توس به عنوان مرکز فرهنگی ادب پارسی بوده  و موجب ایجاد کیفیت فضایی، کالبدی و اجتماعی در منطقه گردیده و بتواند در تحقق  فرمان تاریخی مقام معظم رهبری در راستای حفظ و احیای توس، نقش خود را ایفا نماید
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۱
0
0
شهرداری مشهد و شورای شهر مشهد خالق و حامی طرح بود و بر راه و شهرسازی استان اعمال نفوذ انجام داد طرح در زمان احمد نوروزی پدر خوانده شهرداری مشهد تصویب شده حامی طرح احمد نوروزی است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار