کد خبر: 1011875
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
نماینده ونزوئلا در سازمان ملل با محکوم کردن برنامه‌های آمریکا برای تحریم تهران و کاراکاس، گفت این یک نقشه سیستماتیک برای حمله به جان میلیون‌ها نفر با تروریسم اقتصادی است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: اظهارات اخیر مقامات آمریکایی درباره تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران و ونزوئلا، با واکنش تند «ساموئل مونکادا» نماینده کاراکاس در ملل متحد مواجه شد.

به نوشته وبگاه «تله‌سور»، مونکادا بامداد امروز (چهارشنبه به وقت تهران) در صفحه توئیتر خود با محکوم کردن تصمیم آمریکا برای وارد کردن فشار اقتصادی بیشتر بر ایران و ونزوئلا، این اقدام را جنایت علیه بشریت توصیف کرد.

وی با به اشتراک گذاشتن ویدئویی که در آن «برایان هوک» و «الیوت آبرامز» نمایندگان ویژه کاخ سفید در امور ایران و ونزوئلا آشکارا برنامه‌های واشنگتن جهت اعمال تحریم‌های بیشتر بر تهران و کاراکاس را توضیح می‌دهند، نوشت: «در بحبوحه همه‌گیری جهانی، دو زیردست ترامپ استراتژی بی‌همتای خود برای نابودی اقتصاد‌های ایران و ونزوئلا را به رخ می‌کشند».

این دیپلمات ونزوئلایی ادامه داد: «این یک نقشه سیستماتیک برای حمله به جان میلیون‌ها نفر از طریق تروریسم اقتصادی است. آن‌ها در اینجا به جنایت علیه بشریت اذعان می‌کنند».

هوک چندی پیش طی سخنرانی ویدئوکنفرانسی در نشست اندیشکده «هادسون» از توسعه روابط میان ایران و ونزوئلا ابراز نگرانی کرده و گفته بود دولت این کشور تمامی اقدامات لازم برای اطمینان از ادامه تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را انجام خواهد داد.
تحریم‌های آمریکا به کمبود سوخت در ونزوئلا منجر شده است. با این وجود، مقام‌های آمریکایی در محافل خصوصی می‌گویند شکست دولت آمریکا در براندازی «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به عاملی برای سرخوردگی کاخ سفید منجر شده است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار