کد خبر: 1011852
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با وضع تحریم‌های جدید و سنگین علیه شرکت‌های فعال در پروژه احداث خط لوله گاز «نورد استریم ۲» موافقت کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه الحاقیه «قانون اختیارات دفاع ملی» (National Defense Authorization Act) را به تصویب رساند که به موجب آن، تحریم‌های جدیدی علیه شرکت‌های فعال در پروژه احداث خط لوله گاز «نورد استریم ۲» وضع می‌شود.

این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا در ضدیت آشکار با گفته‌های «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا است که هفته گذشته بر مخالفت این اتحادیه با اِعمال تحریم‌ها از سوی کشور‌های ثالث [آمریکا]علیه «شرکت‌های اروپایی فعال در کسب و کار‌های قانونی» تأکید کرده بود.

بورل با اشاره به پروژه نورد استریم ۲، نسبت به تأثیرات بکارگیری یا تهدید فزاینده تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت‌ها و منافع اروپا ابراز نگرانی کرد.

پیش از این اظهارات بورل، «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که طرح‌های واشنگتن برای تحریم شرکت‌های فعال در پروژه نورد استریم ۲ تحت لوای «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریمها» (the Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act) صورت می‌گیرد.

در مقابل، مسکو این تحریم‌های جدید را به عنوان الگویی از «فشار سیاسی» با هدفِ «تضمین رقابتی ناعادلانه» رد کرد و «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز در این باره گفت: «این تحریم‌ها یکی از نشانه‌های ضعف نظام آمریکا است. جدا از تاکتیک‌های خشونت آمیز، آن‌ها [آمریکاییان]فاقد هرگونه ابزار کارآمدی هستند».

گفتنی است که ماه میلادی گذشته، سناتور‌های آمریکا تحریم‌های جدیدی را با عطف به سوابق گذشته علیه پروژه نورد استریم ۲ وضع کردند. در این تحریم‌ها، دامنه مجازات‌های تعیین شده علیه تمام شرکت‌هایی که گواهی، بیمه و امکانات بندری برای کشتی‌های حامل لوله برای این پروژه فراهم می‌کردند، گسترش یافت.
منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار