کد خبر: 1011699
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
رئیس‌جمهور چین در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان بر موضع ثابت پکن در حمایت از مسأله فلسطین تأکید و برای ایفای نقش سازنده در روند صلح اعلام آمادگی کرد.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین با یکدیگر به صورت تلفنی رایزنی کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، عباس در این تماس که دوشنبه شب (دیشب) انجام شد، از حمایت‌های سیاسی و اقتصادی چین از ملت فلسطین و نیز کمک‌های این کشور برای مقابله با ویروس کرونا قدردانی کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان سپس بر تمایل فلسطین برای تقویت روابط دوجانبه میان دو طرف در راستای منافع دو ملت تأکید کرد.

عباس در ادامه همتای چینی خود را در جریان آخرین تحولات در صحنه فلسطین بعلاوه تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک برای بسیج کردن حمایت بین‌المللی از موضع فلسطین قرار داد، اقداماتی که هدف آن جلوگیری از اجرای طرح اشغال اراضی کرانه باختری است.

وی از موضع چین در حمایت از تحقق صلح بر اساس قانون بین‌الملل و نیز رد اقدامات یکجانبه و در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی قدردانی کرد.

رئیس‌جمهور چین هم به نوبه خود بر موضع ثابت کشورش در حمایت از مسأله عادلانه فلسطین، تأکید بر راهکار دو دولتی و ایجاد کشور مستقل فلسطینی در مرز‌های ۱۹۶۷ با مرکزیت قدس شرقی تأکید کرد.

وی افزود، چین اقدامات یکجانبه را که منجر به از بین رفتن فرصت‌های تحقق صلح می‌شود، مردود می‌داند خصوصا اینکه این اقدامات با قانون بین‌الملل و قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت نیز در تضاد است.

شی جین پینگ گفت، چین از پیشنهاد عباس به شورای امنیت برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح حمایت می‌کند.

وی افزود: چین به اهمیت احیای روند صلح بر اساس قطعنامه‌های بین‌المللی و راهکار دو دولتی واقف است و آماده ایفای نقشی سازنده و حمایت از تلاش‌های کمیته چهارجانبه صلح بین‌المللی است.

عباس و شی جین پینگ در پایان بر ادامه ارتباطات و هماهنگی در آینده تأکید کردند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار