کد خبر: 1011660
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
نماینده ولی فقیه در سپاه:
نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی خود را همیشه سرباز ولایت می‌دانست، افزود: «حاج قاسم» تحلیل و درک درستی از مواضع رهبری داشت.

حجت الاسلام و المسلمین عبد الله حاجی صادقی در برنامه ویدوئی در جمع کارکنان سپاه ناحیه حر مشهد در تبیین ویژگی‌های سردار سپهبد شهیدحاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: مکتب حاج قاسم را باید شناخت و درک کرد. حاج قاسم خود را سرباز ولایت میدانست و دارای تحلیل و منطق و درک مواضع رهبری بود و همیشه میگفت باید نسبت به ولایت متعبد باشید حتی اگر استدلال نداشتید و دستور رهبری را نفهمیدید باید فرمانبردار باشید و هنر این است که نداند و فرمان ببرد.

وی افزود: یکی از درددل‌های حاج قاسم و مطالبه او این بود که قدردان معجزه این ولایت باشیم او همیشه می‌گفت، ولی فقیه بزرگ است و این انقلاب را معجزه آسا هدایت میکند؛ قدردانی یعنی او را بفهمیم و فرمانبردار او باشیم. ویژگی خط دهنده حاج قاسم که خیلی مهم بود جامعیت ایشان است؛ او میدانست در فرهنگ دینی یک انسان مومن نباید یک بعدی باشد، حاج قاسم به جای خود اهل فریاد بود، اما یک جا‌هایی اهل ناله. او خدا و مردم را در مقابل هم نمیدید. او نمونه بارز اشداء الکفار و رحماء بینهم بود.

صادقی گفت: دوستان مواظب باشید یک بعدی بار نیایید سیاستش مانع اخلاقش نبود و معنویتش جلوی حرکت اجتماعیش را نگرفت، جوانان عزیز تلاش کنید جامعیت داشته باشید حاج قاسم در اوج معنویت یک مجاهد بود، و این درس را از مولای خود امیر المومنین گرفته بود یاد گرفته بود اسلام آدم یک بعدی نمیخواهد به قول شهید مطهری عالم و عابد تنها از نظر اسلام کامل نیست اسلام میگوید همه این موارد را با هم داشته باشید تا ارزش‌های انسانی هماهنگ با هم که همه این‌ها در شهید سلیمانی رشد کرده بود.

نماینده، ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: قدرت تدبیر، عقلانیت، منطق و اخلاص ورزی در اوج ژنرال بودنش به اندازه‌ای بود که دشمنان او را بزرگترین دیپلمات میدانستند. سختترین آدم‌ها در برابر منطق حاج قاسم کم میآوردند و اینکه آقای پوتین امثال ترامپ را آدم حساب نمیکند و وقتی هم به ایران میآید میگوید من باید با رهبر ایران دیدار داشته باشم، چون اوست. این اقا بیش از دو ساعت در برابر استدلال حاج قاسم تسلیم میشود و هزینه‌های سنگینی میدهد این تدبیر مهم است.

وی عنوان داشت: بعضی‌ها بصیرت دارند میفهمند، اما جرات عمل ندارند، اما حاج قاسم انسان آزاد‌های بود و نسبت به حق شجاعت، صراحت، قاطعیت داشت.

حاجی صادقی گفت: در تاریخ اسلام هم سراغ داریم کسانی را که میدانستند حق با حسین بن علی (ع) است، اما جرات جسارت و روحیه جهادی که کنار امام (ع) باشند را نداشتند، یکی از ویژگی‌های دیگر حاج قاسم این بود که به این قضیه کاری نداشت که نتیجه چه میشود و میگفت: من تکلیفم را انجام میدهم و نتیجه با خداست. جایی که باید فریاد بزنم میزنم.

وی افزود: حاج قاسم هدیه دهنده عیوب ما بود و اهل چاپلوسی نبود خدمت به من را این میدانست که این ایرادات را داری صراحت داشت آمر به معروف و ناهی از منکر بود.

وی در پایان تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های دیگر او این بود که در دفاع از حق مصلحت اندیشی نکندو حاج قاسم از کنار منکر بی تفاوت رد نمیشد و به فرمایش رهبری اخلاص او باعث شد خدا او را محبوب قلب‌ها کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار