کد خبر: 1011566
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۷
شهردار مشهد خبر داد؛
شهردار مشهد گفت: خوشبختانه پس از 31 سال تلاش برای تصویب طرح راهبردی توس این طرح امروز در شورای عالی شهرسازی به تصویب رسید.
محمد رضا کلائی با بیان این خبر اظهار کرد: در طول یک سال و نیم گذشته در کمیته های مختلف شورای عالی شهرسازی مشغول دفاع از طرح بودیم و امروز پس از 31 سال می توانیم این خبر خوش را به دوستداران میراث فرهنگی، فردوسی، مردم ساکن در محدوده منفصله توس یا افراد دارای اراضی در محدوده توس بدهیم که این منطقه دارای طرح راهبردی مصوب شده است.
وی افزود: در این مسیر از وزرای راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و گردشگری، شخص استاندار و به صورت ویژه اعضای شورای شهر و کمیسیون توسعه و بهسازی توس به ویژه آقای ریاضی که در این مدت تلاش زیادی برای تصویب طرح کردند، تشکر می کنم.
شهردار مشهد بیان کرد: همچنین از تمامی ارکان استان از جمله اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و راه وشهرسازی نیز تشکر می کنیم.
کلائی خاطرنشان کرد: با تصویب طرح راهبردی، امروز سه هزار و 600 هکتار از اراضی منطقه منفصله توس به صورت قانونی به شهر مشهد ملحق شد. امیدواریم با این مجوز، در کمترین زمان ممکن و حدود چهار ماه، طرح تفضیلی محدوده توس را در کمیسیون ماده پنج استان تصویب کنیم که در این مسیر همچنان نیازمند حمایت شورای اسلامی شهر مشهد و مسئولان استان هستیم.
وی اضافه کرد: یکی از برجستگی های طرح راهبردی این است که موقعیت توس و آرامگاه فردوسی و محوطه های تاریخی پیرامونی آن را ضمن به رسمیت شناختن، حفاظت می کند. ما می توانیم مطمئن باشیم که تا قرن ها از این مجموعه های تاریخی حفاظت خواهد شد و می توانیم آن را توسعه دهیم.
شهردار مشهد گفت: همچنین اماکن تاریخی که به شدت نیازمند حفاظت بوده و یکی از قلب های تپنده توسعه شهر مشهد درغرب است، نیز ساماندهی می شود.
کلائی خاطرنشان کرد: تاکنون ساخت وسازهای غیر مجاز را کنترل می کردیم اما از این پس می توانیم یک ساماندهی توسعه محور را در منطقه توس دنبال کنیم که این امر مبارک مردم و دوستداران میراث فرهنگی و آرامگاه توس باشد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار