کد خبر: 1011493
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
دفتر نخست وزیری عراق شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای به تشریح سفر «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران به بغداد و دیدار با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور پرداخت.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده است که در دیدار «مصطفی الکاظمی» و «محمد جواد ظریف» روابط دو جانبه و موضوعات مورد اهتمام مشترک دو کشور بررسی شد.

طبق این بیانیه، نخست وزیر عراق با اشاره به روابط دوجانبه میان ایران و عراق و توسعه و تقویت آن در تمامی زمینه‌ها و در راستای منافع ملت‌های دو کشور، بر همکاری مشترک برای حمایت از امنیت و ثبات منطقه تأکید کرد.

الکاظمی گفت: «عراق تلاش دارد تا نقش متعادل و مثبت خود در ایجاد صلح و پیشرفت در منطقه را ایفا کند، اقدامی که بر تمامی ملت‌ها تأثیر مثبتی برجای خواهد گذاشت و ثبات، رفاه و توسعه پایدار تمام ملت‌ها را تحت الشعاع قرار خواهد داد».

ظریف نیز در این دیدار گفت: «ایران به آغاز یک مرحله جدید همکاری میان دو کشور امیدوار است و بر اجرایی شدن توافق‌نامه‌های [منعقده میان دو کشور] در زمینه‌های مختلف تمایل دارد».

وزیر امورخارجه ایران نیز یکشنبه شب در پیامی توییتری در تشریح سفر امروز خود به عراق نوشت: «گسترش همکاری به نفع مردم ما و منطقه است».

در ادامه توئیت ظریف آمده است: «گفت و گوهای سازنده‌ای در بغداد با نخست وزیر، برهم صالح رئیس جمهوری، محمد الحلبوسی رئیس پارلمان، فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق و مقامات قضائی، سیاسی و نظامی صورت گرفت».

گفتنی است که ظریف در رأس یک هیأت سیاسی با هدف گسترش و تقویت مناسبات دو جانبه روز یکشنبه وارد بغداد شد. این چهارمین سفر رسمی وزیر امور خارجه ایران به عراق است.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار