کد خبر: 1011445
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
سرخ‌ها همچنان می‌برند
بعد از تساوی در دربی، شاگردان یحیی خیزی جدی برای کسب جام چهارم برداشتند و با پنج برد پیاپی خود را هر هفته به هدفی که داشتند نزدیک‌تر کردند و حالا بعد از کنار زدن فولاد از سد راه تنها یک برد دیگر می‌خواهند تا برای چهارمین بار پیاپی جام قهرمانی را بالای سر ببرند. هرچند که هنوز فولاد با هفت بازی عقب افتاده تنها رقیب سرخپوشان است.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین: هنوز پنج هفته از رقابت‌های لیگ برتر باقیمانده، اما پیروزی برابر شاگردان نکونام پرسپولیس را به یک قدمی جام نوزدهم رساند و حالا یک برد دیگر کافی است تا سرخپوشان قهرمانی زودهنگام خود را چهار هفته مانده به پایان لیگ جشن بگیرند. هرچند که یاران یحیی خواندن سرود قهرمانی را بعد از نوزدهمین برد این فصل و از رختکن ورزشگاه شهدای فولاد شروع کردند، اما این تنها بازیکنان پرسپولیس نبودند که قبل از کسب سه امتیاز نهایی شادی چهارمین قهرمانی را آغاز کردند. برانکو، سرمربی سابق سرخپوشان که سابقه کسب سه قهرمانی با این تیم را دارد و نقش زیادی در قهرمانی چهارم نیز دارد قبل از برداشتن تنها گام باقی مانده تا کسب جام این فصل با انتشار پستی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: «قهرمانی در لیگ برتر را به شما تبریک می‌گویم.»

نخستین گل این فصل نعمتی در شب کولاک گلر‌ها

ترمز فولاد کشیده و نوار پیروزی‌های این تیم توسط مدافع عنوان قهرمانی برای تکرار این موفقیت پاره شد تا شاگردان نکونام بعد از چهار برد متوالی در خانه برای ششمین بار در طول این فصل طعم تلخ شکست را بچشند، آن هم در شرایطی که حریفی سرسخت برای پرسپولیس بودند و همانطور که یحیی نیز پیش از بازی گفته بود، گرفتن سه امتیاز از این تیم جنگنده کار ساده‌ای نبود و مانند بازی رفت نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. البته در بازی دور رفت ترابی در دقیقه هشتم از روی نقطه پنالتی گلزنی کرده بود، اما این‌بار ۶۸ دقیقه زمان برد تا سیامک نعمتی دروازه مرادیان را باز کند و نخستین گل این فصل خود را به ثمر برساند. گلی حساس و سه امتیازی که پرسپولیس را یک گام دیگر به قهرمانی نزدیک‌تر کرد. مرادیان و رادوشوویچ هم در طول ۹۰ دقیقه عملکردی دیدنی از خود به  نمایش گذاشتند و نشان دادند که چرا فولاد و پرسپولیس گل‌های خورده کمتری دارند.

کرونا یقه ما را گرفته

طلسم آزادی برای فولاد به قوت خود باقی ماند. آخرین برد فولاد در آزادی به اشتباهات بحث‌برانگیز سوشا مکانی و محسن بنگر در دیدار برابر فولاد شکست سرخپوشان را رقم زد. بعد از آن، اما پرسپولیس با برد شب گذشته شش سال است که به فولادی‌ها اجازه تکرار چنین نتیجه‌ای را در آزادی نداده است. البته فولاد سال ۹۷ موفق به شکست پرسپولیس شده، اما در خوزستان نه در آزادی. با این حال نکونام بعد از قبول شکست مقابل تیم یحیی با دفاع از عملکرد شاگردانش گفت فولاد تا جایی که جان داشت خوب کار کرد: «اینقدر بازیکن کرونایی داشتیم و اینقدر این کرونا به ما ضربه زد که تمام بازیکنانمان درگیرش شدند و شرایط طوری بود که نمی‌توانستیم به فکر بازی باشیم. در واقع کرونا ما را از لحاظ آرمانی دور کرد. با وجود این تا جایی که می‌توانستیم خوب بازی کردیم، چون ما حجب و حیا داریم و مثل خیلی‌ها نمی‌گوییم بازی‌ها باید ۳ بر صفر شود. خودمان مدعی هستیم، اما متأسفانه کرونا یقه ما را گرفته است!» یحیی، اما از عملکرد شاگردانش در نیمه نخست راضی نبود: «می‌دانستیم فولاد حریف ساده‌ای نیست، اما نیمه اول تحت تأثیر برد‌های قبلی بودیم که این خیلی بد است. در نیمه دوم خودمان بودیم و توانستیم از این بازی هم سربلند بیرون بیاییم. با وجود این هنوز کار تمام نشده و نباید این را فراموش کنیم.»

نه گل ایراد داشت و نه خطایی کارت قرمز!

قضاوت بیژن حیدری و کمک‌های او در دیدار پرسپولیس – فولاد، اما جنجال‌های زیادی را به دنبال داشت و برخی بر این باور بودند که نه فقط گل پرسپولیس آفساید بوده که کنعانی‌زادگان نیز باید از بازی اخراج می‌شد که این می‌توانست نتیجه را به طور کل تغییر دهد. اما محمد فنایی، رضا سخندان، خداداد افشاریان، حیدر سلیمانی، مظفری‌زاده، نوید مظفری، رود نیل و علی خسروی گل پرسپولیس را سالم دانستند. هرچند که نوید مظفری، رودنیل و حیدر سلیمانی بر این باور بودند که خطای کنعانی‌زادگان کارت قرمز داشت، اما سایران تأکید داشتند که برخورد این بازیکن با بازیکن فولاد سهوی بوده و نه کارت قرمز داشته و نه جریمه. البته کعبی، مربی فولاد می‌گوید ۱۰۰ بار صحنه گل را دیده و آن را آفساید می‌داند!

دهمین کلین‌شیت رادو برابر فولاد

پرسپولیس فصل را با کلین‌شیت رادوشوویچ آغاز کرد. بعد از آن اگرچه در اکثر بازی‌ها بیرانوند درون دروازه قرار گرفت، اما این گلر کروات که در آخرین حضور خود درون دروازه پرسپولیس هم کلین‌شیت کرد (بازی با فولاد) در ۱۱ بازی از ۲۵ مسابقه این فصل پرسپولیس حفاظت از سنگر سرخپوشان را به عهده داشته که در ۱۰ بازی موفق به کلین‌شیت شده است. در واقع گلر ۳۱ ساله پرسپولیس در ۹۰ درصد بازی‌هایی که درون دروازه سرخپوشان قرار داشته، مهاجمان حریف را در گلزنی ناکام گذاشته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار