کد خبر: 1011378
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
مدیرکل امور دارو سازمان غذا و دارو از ورود داروی رمدسیویر به فهرست دارویی کشور برای درمان کرونا خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: سیدحیدر محمدی مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو اعلام کرد: با ورود داروی رمدسیویر (Remdesivir) به فهرست دارویی کشور برای درمان کووید ۱۹ موافقت شد.

اخبار اجتماعی- نیاز مبرم بیماران به دارو، تجویز آن توسط متخصصین عفونی و وجود دارو‌های مشابه تقلبی در بازار دارویی کشور علت ورود «رمدسیویر» به فهرست دارویی کشور عنوان شده است.

متن نامه مدیرکل امور دارو سازمان غذا و دارو درباره ورود رمدسیویر به فهرست دارویی کشور به شرح زیر است:

با سلام و احترام.

با توجه به شیوع بالای بیماری کووید ۱۹ در کشور و نظر به تایید اثربخشی داروی رمدسیویر در درمان بیماری کرونا توسط آژانس دارویی اروپا (EMEA) و طبق صورتجلسه شماره ۲/۳/۲۰۱۹ مورخ ۲۴ تیر ۱۳۹۹ مبنی بر ورود داروی رمدسیویر به فهرست رسمی دارویی ایران به تایید اعضای کارگروه بررسی و تدوین فهرست رسمی دارویی ایران و نیز پیرو نامه معاونت درمان مبنی بر طرح موضوع داروی رمدسیویر در کمیته علمی کووید ۱۹ وزارت بهداشت و امکان تولید دارو توسط تولیدکنندگان داخلی و با توجه به نیاز مبرم بیماران به این دارو و تجویز این دارو توسط متخصصان عفونی و وجود دارو‌های مشابه تقلبی در بازار دارویی کشور، بدینوسیله با ورود داروی فوق به فهرست دارویی کشور موافقت می‌گردد.

بر اساس این نامه، داروی رمدسیویر ۱۰۰ میلی گرم با شکل INJECTION, POWDER, FOR SOLUTION و همچنین به شکل INJECTION, CONCENTRATE SOLUTION FOR INFUSION به فهرست دارویی کشور وارد شده است.

گفتنی است؛ تاکنون بسیاری از کشور‌های توسعه یافته جهان به داروی رمدسیویر (Remdesivir) برای درمان بیماران بستری مبتلا به نوع حاد کووید COVID-۱۹ مجوز مصرف اورژانسی داده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار