کد خبر: 1011338
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
سازمان هواشناسی از احتمال افزایش دمای خوزستان و مناطقی از ایلام به حدود ۵۰ درجه بالای صفر خبر داد.
سرویس جامعه جوان آنلاین: کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد:بعدازظهر امروز در ارتفاعات البرز مرکزی، زاگرس مرکزی و جنوب هرمزگان و روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه به جز ارتفاعات البرز مرکزی، گاهی بارش پراکنده باران پیش بینی شده است. در سایر مناطق کشور نیز آسمان صاف و آرام است و شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

وی ادامه داد: روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه برای شمال‌غرب کشور، غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، وزش باد شدید، گاهی رعد و برق و کاهش نسبی دما پیش بینی شده است.

وی افزود: در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان نیز طی این مدت، به‌ویژه در ساعت‌های بعدازظهر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود. همچنین روز‌های جمعه و شنبه در بیشتر مناطق کشور، آسمان صاف خواهد بود؛ اما طی پنج روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان و منطقه زابل، وزش باد شدید پدیده غالب خواهد بود که گاهی سبب خیزش گرد و خاک نیز می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی پنج روز آینده شرق دریای عمان، مواج و متلاطم خواهد بود و ارتفاع موج در این مدت به دو تا سه متر نیز می‌رسد به فعالان دریایی هشدار داد به توصیه‌های هواشناسی توجه کنند، زیرا احتمال غرق شدن و آسیب رسیدن به قایق‌ها و شناور‌های سبک وجود دارد.

رفیعی با اشاره به این‌که از امروز تا روز سه‌شنبه در استان خوزستان و مناطق غرب و جنوب ایلام، دمای حدود ۵۰ درجه بالای صفر پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: حداکثر دمای تهران امروز ۳۷ و فردا ۳۸ درجه سانتی گراد پیش‌بینی شده است و احتمال بارش پراکنده در ارتفاعات استان تهران وجود دارد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار