کد خبر: 1011330
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
تاکنون هیچ دارویی برای درمان قطعی کرونا وجود نداشته، اما برخی دارو‌ها مانند «رمدسیویر» که در لیست دارویی وزارت بهداشت قرار گرفته، جهت درمان بیماران حاد استفاده می‌شود.
سرویس جامعه جوان آنلاین: در روز‌های شیوع کرونا و عدم وجود داروی قطعی و واکسن برای آن، عده‌ای از این شرایط سوءاستفاده کرده و روزی به دروغ داروی دگزامتازون را داروی اصلی کرونا معرفی می‌کنند و امروز صحبت از دارویی دیگر می‌کنند که بحث داغش در بازار سیاه هم مطرح است.

در این رابطه متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این بیماری بسیار ناشناخته می‌باشد و تاکنون در جهان واکسن و داروی قطعی برای آن وجود نداشته است.

پریوش داوودیان ادامه داد: بر اساس پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت، دارو‌هایی در بیمارستان برای بیماران کووید١٩ تجویز می‌شود که در روند بیماری و کنترل آن تاثیر داشته و علائم و عوارض کرونا را بهبود می‌بخشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه هیچ دارویی بطور حتمی ویروس را از بین نمی‌برد، افزود: یکی از دارو‌هایی که این روز‌ها از آن صحبت می‌شود، داروی رمدسیویر می‌باشد که با استفاده از آن، نتایج مثبتی در بهبود شماری از بیماران بستری و حاد، مشاهده شده است.

داوودیان ضمن بیان اینکه این دارو راه درمان قطعی کرونا نیست، گفت: این دارو با دارو‌های دیگر که در بیمارستان استفاده می‌شود فرقی ندارد و آن‌گونه نیست که تاثیر معجزه آسایی بر بهبود بیماران کرونایی داشته باشد.

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های عفونی و گرمسیری هرمزگان تصریح کرد: پزشکان معمولا براساس میزان اعضای درگیر با بیماری، دارو تجویز می‌کنند این دارو‌ها نیز باید با کنترل تجویز شوند، بنابراین در درمان‌های سرپایی به هیچ وجه توصیه نمی‌شوند.

او با تاکید بر ادامه دار بودن تحقیقات بر تاثیر انواع دارو‌ها بر کرونا، افزود: به گفته مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو، با ورود داروی رمدسیویر به فهرست دارویی کشور جهت درمان کرونا موافقت شده است.

وی خاطرنشان کرد: البته اخیرا نمونه‌های تقلبی این دارو در بازار آزاد مشاهده شده که با قیمت گزاف به فروش می‌رسد و علاوه بر عدم تاثیر بر بهبود بیماری، ممکن است بدلیل تقلبی بودن باعث بروز عوارض خطرناکی نیز بشود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به مواردی که علیرغم استفاده از داروی رمدیسیویر یا دارو‌های دیگر بهبود نیافتند، تاکید کرد: مردم بدون تجویز و کنترل پزشک، هیچ نوع دارویی را تهیه و استفاده نکنند.

همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: دارو برای بیماران کرونایی به اندازه کافی در بیمارستان‌ها موجود است و بیماران به هیچ وجه از بازار‌های غیررسمی اقدام به خرید دارو نکنند.
منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Netherlands
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۸
0
0
برخلاف فرمایش ایشون بسیار اثر مثبت و ناگهانی و شدید در درمان و بهبود حال بیمار داره رمدیسیویر. پدر من الان به خاطر رمدیسیویر زنده اس.
ولی فاویپیراویر که اکثر دکترا دوست دارن تجویز کنن، هیچ اثری نداره برعکس.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار