کد خبر: 1011319
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۷
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
آرش نجیمی گفت: در شبانه روز گذشته، تعداد کل ۷۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری هستند که از این میان ۱۰۵ نفر در بخش مراقبتهای ویژه بستری هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به افزایش بیماران مبتلا به کرونا در استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل اظهار داشت: هم اکنون تعداد کل ۷۹۰ نفر بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانها بستری هستند که از این میان ۱۳۵ نفر بدحال هستند و در بخش مراقبت‌های ویژه از آنها پرستاری می‌شود.

وی افزود: تعداد موارد دارای علامت و بستری شده در شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های اصفهان ۱۰۵ نفر گزارش شده است که در همین مدت زمان تعداد ۵۵ نفر هم مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با هشدار عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله فیزیکی در سطح جامعه گفت: با نزدیک شدن به وضعیت قرمز استان اصفهان ناگزیر به اعمال محدودیت‌های شدید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک هستیم.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گونه درمانی برای کووید ۱۹ پیدا نشده است، تصریح کرد: چنانچه هرکس با فرد مبتلا به کرونا در ارتباط است لازم است نسبت به انجام تست رایگان تشخیصی اقدام کند.

نجیمی تاکید کرد: ظهور ویروس کرونا ثابت کرد که لازم است در سبک زندگی مان تجدید نظر کنیم و بسیاری از آداب‌هایی مانند دست و روبوسی که منجر به انتقال ویروس می‌شود را در فرهنگمان تغییر دهیم.

وی بیان داشت: اگر فرد مبتلا به کرونا در حال طی کردن قرنطینه خانگی است ضدعفونی کردن دو بار در روز سرویس بهداشتی و حمام کفایت می‌کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عواقب روانی بیماری کرونا هم اشاره‌ای داشت و گفت: رفتارهای وسواس گونه و اضطراب‌های درازمدت می‌تواند در دوران پساکرونا مخاطره انگیر شود.

میزان غلظت ویروس کووید ۱۹ در فضای بسته عامل بیماری است

وی یکی از علل مسری بودن بیماری کرونا را میزان غلظت ویروس در فضای دربسته اعلام کرد و افزود: اگر افراد با تراکم بالا در فضایی که از تهویه مناسب برخوردار نیست قرار بگیرند با توجه به اینکه این ویروس می‌تواند تا مدتی در هوا معلق بماند احتمال درگیری تعداد بیشتری از افراد را فراهم می‌کند.

نجیمی به ورزش در فضای پارک‌ها هم اشاره‌ای کرد و گفت: در فضای باز مانند پارک‌ها و بوستان‌ها با رعایت فاصله گذاری فیزیکی می‌توان با آسودگی خاطر ورزش کرد؛ چرا که یکی از فاکتورهای مهم بیماری، میزان غلظت این ویروس در هوا است که در فضای باز احتمال انتقال بیماری از این طریق کاهش می‌یابد.

وی وضعیت استان اصفهان به غیر از کاشان و آران و بیدگل را از نظر ابتلاء به کرونا مساعد ارزیابی نکرد و گفت: آمار کل مبتلایان به بیماری کرونا همانند ماه فروردین است و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک می‌توان شیب صعودی را کاهش داد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: داروهایی حتی نظیر «رمدسیویر» هم در پروتکل‌های درمانی وزرات بهداشت و درمان جمهوری اسلامی ایران به عنوان درمان کرونا تعریف نشده است پس بهترین شیوه عدم ابتلاء به کرونا اقدامات پیشگیرانه و مبادرت در رعایت فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر