کد خبر: 1011282
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۷
وقوع آتش‌سوزی و انفجار در امریکا آن‌هم پس از اینکه چهار روز برای مهار آتش‌سوزی یک ناو امریکایی زمان صرف شد، عملاً امریکا را طی یک هفته درگیر مجموعه‌ای از حوادث مبهم کرده است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: خبر آتش‌سوزی کشتی یو‌اس‌اس بونهام ریچارد هنوز در صدر اخبار امریکا است که انتشار اخباری از آتش‌سوزی‌های پیاپی اخبار مربوط به این کشتی را به حاشیه برد. منابع خبری بامداد شنبه از وقوع آتش‌سوزی در یک کارخانه مواد شیمیایی در ایالت جورجیا به نام الکمیکس خبر داده‌اند. این کارخانه در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی هارتسفیلد- جکسون (فرودگاه آتلانتا) در جنوب ایالت جورجیا قرار دارد. حساب کاربری این فرودگاه در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «هم‌اکنون آتش‌سوزی در کالج پارک، بیرون از ساختمان فرودگاه رخ داده و آتش‌سوزی تأثیری روی فعالیت‌های فرودگاه نداشته است.» الکمیکس تولید‌کننده نیتروسلولز است که ماده‌ای با قابلیت اشتعال بالاست.

عصر پنج شنبه به وقت محلی نیز نیروگاه برق شهر ویتفیلد در ایالت ایندیانا دچار آتش‌سوزی شد. شرکت خدمات عمومی شمال ایندیانا با اعلام این خبر به این نکته هم اشاره کرده که به دلیل ابعاد گسترده ویرانی و انفجار، بخشی از نیروگاه تخلیه شده است. اطلاعاتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، حاکی است که انفجار در ترانسفورماتور‌های این نیروگاه، آتش‌سوزی گسترده ای را رقم زده است. در این انفجار و آتش‌سوزی کسی آسیب ندید. صبح روز پنج شنبه اتفاق رازآلود دیگری هم در ایالت ایندیانا رقم خورد و انفجار در کارخانه فولاد آرسلورمیتال در شهر برنز هربور به آتش‌سوزی و ویرانی در تجهیزات نزدیک به کوره ذوب آهن این کارخانه منجر شد. سخنگوی کارخانه فولاد آرسلورمیتال گفت که این انفجار به دلیل بروز مشکل در یکی از کوره‌ها روی داده و در پی انفجار، کارخانه بلافاصله تعطیل شد.

گزارش‌ها مدعی است که هیچ‌کدام از حوادث یادشده تلفات جانی به دنبال نداشته است و تحقیقات درباره ابعاد این حوادث ادامه دارد. نیروی دریایی امریکا درباره آتش گرفتن کشتی آبی- خاکی یو‌اس‌اس بونهام ریچارد، که چهار روز در آتش می‌سوخت و روز جمعه آتش آن مهار شد هم اعلام کرد که دلیل این واقعه مشخص نیست. با توجه به ابعاد فاجعه و سکوت وزارت دفاع امریکا امکان پنهانکاری واشنگتن درباره ابعاد حادثه دور از ذهن نیست.

صهیونیست‌ها هدف حمله سایبری

امریکا در شرایطی با معضل حوادث زنجیره‌ای مواجه شده است که در سرزمین‌های اشغالی هم روزنامه یدیعوت آحارانوت روز جمعه از حمله سایبری به دو تأسیسات آبی خبر داد. هدف یکی از این حمله‌ها یک پمپ آب در منطقه لجلیل الاعلی و دیگری تأسیساتی در منطقه جنوبی قدس اشغالی بوده است. سازمان آب‌رسانی رژیم صهیونیستی هم وقوع این حمله را تأیید کرد و افزود: «مسئله مربوط به دو تأسیسات فاضلابی کوچک بخش کشاورزی است که مسئول محلی بلافاصله آن را تعمیر کرد و به سرویس‌دهی و عملکرد تأسیسات آسیبی وارد نشده است.» برخی منابع خبری از حمله هکر‌ها به سازمان‌های مهم و دولتی رژیم صهیونیستی خبر داده‌اند که آسیب گسترده سرور‌های دولتی را به دنبال داشت.

پنج شنبه شب نیز گروهی ناشناس با عنوان انتقامجویان سایبری با انتشار فیلمی، جزئیاتی را از حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق رژیم صهیونیستی در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر کرد و رسماً مسئولیت حمله بزرگ سایبری به زیرساخت‌های برق ۱۶ شهر رژیم صهیونیستی از جمله تل‌آویو و حیفا را برعهده گرفت. در آغاز این ویدئو سخنان نتانیاهو درباره اینکه رژیم صهیونیستی با سرمایه‌گذاری کلان در بخش سایبری به یکی از پنج قدرت اول دنیا در امنیت سایبری تبدیل شده، آمده است. شهر‌های هرتزلیا، تیرا، راعانانا، روش‌هاعین، پتخ‌تیکوا، نتانیا، رمت‌گن، تل‌آویو، هولون، بت‌ام، حیفا، عفوله، بنیامینیا، پردیس حنا، هادرا و منطقه مسکونی زیخرون‌یاکوف در حیفا شهر‌هایی بودند که تأسیسات برق آن‌ها در این حمله سایبری هدف قرار گرفت و بیش از ۱۰ هزار مورد خسارت جدی ناشی از قطعی برق گزارش شد. علاوه بر این، ۲ هزار نفر از کارمندان اداره برق این رژیم تا سه روز درگیر رفع مشکلات به وجود آمده بودند. انتقامجویان سایبری با انتشار اطلاعیه اداره برق اسرائیل که قطعی گسترده برق را تأیید کرده، از طرح‌ریزی عملیات‌های جدید و بزرگ علیه منافع این رژیم در آینده خبر داده است.

حدود سه ماه پیش، زیرساخت‌های تأمین آب فلسطین اشغالی هدف حمله‌ای سایبری قرار گرفته بود. پیش‌تر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به انجام شمار زیادی حمله سایبری به منافع و تأسیسات این رژیم داخل اراضی اشغالی اذعان کرده بود. وی در این مورد در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «روزانه حملات (سایبری) علیه اسرائیل صورت می‌گیرد. ما شاهد این حملات هستیم و همواره آن‌ها را خنثی می‌کنیم.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
0
آمریکا چهل سال به ما رحم نکرد واسرائیل هم هفتادسال به مسلمانان....الان خداوند فرصت انتقام را بوجود آورده وما هر کجا این تروریستها را یافتیم بایدآنها رابدرک بفرستیم وبه آنها ضربه بزنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار