کد خبر: 1011246
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۵
پاسخ وزارت خارجه به ادعای یک نماینده
روابط عمومی وزارت امور خارجه اظهارات نماینده مردم شازند در مجلس مبنی بر اینکه «بنا بوده است اختیار جزایر ایرانی به چین واگذار شود» را از اساس کذب خواند و تکرار اینگونه ادعا‌ها را ضربه شدید به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران دانست.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: به گزارش ایسنا، روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: اظهارات احمدی بیغش نماینده مردم محترم شازند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با صدا و سیما مبنی بر اینکه «بنا بوده است اختیار جزایر ایرانی به چین واگذار شود» از اساس کذب بوده و تکرار اینگونه ادعا‌های بی اساس ضربه شدید به منافع ملی جمهوری اسلامی ایران می‌زند. این وزارتخانه با اشاره به پیامد‌های اینگونه اظهارنظر‌های غیرمسئولانه، از هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی خواست نسبت به اینگونه موارد رسیدگی شایسته داشته باشد.

روابط عمومی وزارت خارجه در ادامه، ضمن رد هرگونه ادعا درباره واگذاری، اجاره، مدیریت و یا دیگر اشکال ادعایی در خصوص جزایر ایرانی تصریح کرد: سند همکاری‌های ۲۵ ساله با چین که از اعتماد عالی و روابط جامع راهبردی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین حکایت دارد افتخارآمیز و در راستای منافع ملی است و انتظار این بود که پس از توضیحات مفصل وزیر محترم امور خارجه در نشست هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شاهد تکرار اینگونه مطالب که در عمل ضربه به اعتبار اظهارات نمایندگان محترم مجلس و خدشه به منافع ملی است، نباشیم.

اخیراً گفت‌وگویی از محمود احمدی بیغش، نماینده مردم شازند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص همکاری ۲۵ ساله ایران و چین در فضای مجازی منتشر شده که حواشی بسیار زیادی در پی داشته است.

طبق آنچه از مصاحبه وی در رسانه‌ها بازنشر داده شده، آقای بیغش گفته است قرار بر این بوده بر اساس این همکاری، اختیار جزایر ایرانی به کشور چین واگذار شود! این اظهار نظر از سوی این نماینده مجلس در حالی صورت گرفته که هنوز سند قرارداد همکاری‌های ایران و چین تنظیم نهایی نیز نشده و بار‌ها و بار‌ها ادعا‌ها مبنی بر واگذاری اختیار جزایر ایرانی به چینی‌ها تکذیب شده است.

در همین رابطه خبرگزاری تسنیم در گفتگو با وی درخصوص علت بیان چنین اظهاراتی سؤال کرده که احمدی بیغش گفت: بنده پیش‌نویس توافق ایران و چین را خوانده‌ام و اصلاً هیچ کجای این متن، بحثی درباره واگذاری جزایر ایرانی به کشور چین مطرح نشده است. من اگر هم گفتم تکذیب می‌کنم این [واگذاری اختیار جزایر به چینی‌ها]صحت ندارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار