کد خبر: 1011195
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
یادداشت دکتر پرویز امینی در باب لزوم عقل در سازمان حکمرانی کشور
سازمان حکمرانی کشور به پیشنهاد آن فرد نکته‌سنج به مرحوم میرزای شیرازی نیاز مبرم دارد که آقایان روسا خصوصا جناب آقای رئیسی اگر کسی یا کسانی را پیدا نکردید که تدین و دانش و عقل را توأمان داشته باشد، کسانی را انتخاب کنید که لااقل عقل داشته باشند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: دکتر پرویز امینی، استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران و مشاور دفتر رهبر معظم انقلاب، در کانال تلگرامی خود نوشت: سال ۸۴ برای شرکت در یک نشست دانشجویی میهمان دانشگاه شیراز بودم. میزبان، یک برنامه فوق‌العاده برای میهمانان در نظر گرفته بود که ملاقات و گپ و گفت با مرحوم حائری‌شیرازی امام جمعه وقت شیراز بود که در منزل ایشان انجام شد.

مرحوم حائری در اهمیت مسئله عقل، خاطره‌ای از امام گفت که با وضعیت امروز کشور و برخی اتفاقات کنونی متناسب است. مضمون خاطره‌ای ایشان از بیان امام این بود که مرحوم میرزای شیرزای برای منطقه‌ای نماینده‌ای معرفی کرده بودند که ظاهرا عملکرد مناسبی نداشته است. یکی از انسان‌های ظریف و نکته‌سنج آن منطقه نامه‌ای به میرزای شیرازی می‌نویسد و در آن به ایشان می‌گوید که اگر خواستید نماینده‌ای برای جایی انتخاب کنید، سه ویژگی را در نظر بگیرد. یکی تدین و تقوا، دوم علم و دانش و سوم عقل. اگر کسی نبود که واجد هر سه ویژگی باشد، کسی را انتخاب کنید که حداقل تدین و عقل داشته باشد و باز اگر کسی که صاحب هر دو ویژگی باشد پیدا نشد، کسی را معرفی کنید که لااقل عقل داشته باشد که به مدد آن بتواند صلاح و فساد هر تصمیم ولو برای خود را تشخیص دهد و از این طریق کمترین ضرر را داشته باشد.

نگاهی به برخی اتفاقات در سازمان حکمرانی کشور مثل طرح ختم قرآن روزانه برای نمایندگان مجلس، طرح دو فوریتی برای تغییر نام فرودگاه مهرآباد به شهید سلیمانی، غذا خوردن رئیس مجلس در رستوران مجلس به عنوان نماد تحول، صدور مجوز رسمی و زمان‌دار برای امر به معروف و نهی از منکر مسئولان، اعلام خبر وضع حمل یک خانم نماینده مجلس از سوی خود او به عنوان یک حرکت حماسی و افتخارآفرین و تبریک این وضع حمل به رهبری و مردم ولایتمدار اصفهان و ایران از سوی نماینده دیگر و در نهایت حرکت نسنجیده و غیرقابل‌هضم برای افکار عمومیِ دستگاه قضایی در مسئله اعدام اخیر که اینک هم چوب را خورده و هم پیاز را، نشان می‌دهد سازمان حکمرانی کشور به پیشنهاد آن فرد نکته‌سنج به مرحوم میرزای شیرازی نیاز مبرم دارد که آقایان روسا خصوصا جناب آقای رئیسی اگر کسی یا کسانی را پیدا نکردید که تدین و دانش و عقل را توأمان داشته باشد، کسانی را انتخاب کنید که لااقل عقل داشته باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سید محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
0
3
باسلام دمت گرم آفرین حضرت علی علیه السلام می فرمایند خدا یا هرکه راعقل دادی چه ندادی وهرکه راعقل ندادی چه دادی موفق باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار