کد خبر: 1011156
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای با رد هرگونه کمبود در تولید و تأمین ماسک مورد نیاز مردم و کادر درمانی، از وجود ۱۸میلیون عدد ماسک در انبار‌ها خبر داد.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین:  وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای با رد هرگونه کمبود در تأمین نیاز‌های مرتبط با کادر درمانی و مردم در حوزه ماسک و اقلام بهداشتی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا از وجود ۱۸ میلیون عدد ماسک در انبار‌ها خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت تولید روزانه یازده میلیون عدد ماسک در کشور فراهم شده و هم‌اکنون ۱۸ میلیون عدد ماسک در انبار‌ها دپو شده است که بر این اساس، این وزارتخانه آمادگی دارد در هر نقطه‌ای از کشور که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام نماید، مقادیر انبوه ماسک را توزیع نماید.

در این اطلاعیه، با اشاره به تلاش همه‌جانبه تولیدکنندگان، واحد‌های صنفی و نهاد‌های عمومی و مردمی در جهت تأمین اقلام بهداشتی مرتبط با مقابله با ویروس کرونا اعلام شده است: در عین حال محموله‌های صادراتی ماسک نیز، منتظر اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو هستند؛ ضمن اینکه واحد‌های تولیدی نیز آمادگی دارند تا به‌سرعت با تغییر خطوط تولیدی خود، اقدام به افزایش تولید به‌میزان دو برابر رقم فعلی اقدام نمایند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین از هیئت امنای ارزی و سازمان غذا و دارو درخواست کرد ضمن تحویل گرفتن ۱۸ میلیون عدد ماسک دپوشده در انبارها، نسبت به توزیع آن اقدام کنند و در عین حال، نظارت بیشتری بر قیمت و نحوه توزیع ماسک در داروخانه‌ها داشته باشند.

همچنین در این اطلاعیه ضمن اشاره به تنوع‌بخشی به پارچه مورد استفاده در تولید انواع ماسک، آمده است: شبکه توزیع ماسک در حال حاضر علاوه بر داروخانه‌ها که زیر نظر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فعالیت می‌کنند، در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سوپرمارکت‌ها و ایستگاه‌های مترو نسبت به عرضه ماسک اقدام می‌کنند.

در بخش دیگری از اطلاعیه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: از بعد نظارتی، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان علاوه بر استقرار بازرسان مقیم در واحد‌های تولیدکننده مواد اولیه ماسک و نیز تولیدکننده این کالا، اجازه هرگونه عرضه خارج از شبکه را نخواهد داد.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار