کد خبر: 1011149
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
با شیوع کرونا در عراق، استاندار کربلا از عدم پذیرش زائران داخلی و خارجی به کربلا همزمان با روز عرفه و عید قربان خبر داد. همچنین برای جلوگیری از کرونا، برپایی مراسم قرائت دعای عرفه با حضور جمعیت ممنوع است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: یکی از مناسبت‌های مهم برای زیارت امام حسین (ع)، روز عرفه است که هر ساله جمع کثیری از زائران در این ایام به کربلا مشرف شده و روز عرفه و عید قربان را در حرم سیدالشهدا (ع) به نیایش می‌پرداختند.

امسال با شیوع کرونا، سفر به عتبات از اسفندماه سال گذشته متوقف شد و زائران بسیاری در حسرت زیارت کربلا هستند.

به نظر می‌رسید با باز شدن مسیر تردد دو کشور با وجود اعمال محدودیت‌ها، سفر به عتبات در روز عرفه و ایام عید قربان راه‌اندازی شود، اما استاندار کربلا از عدم پذیرش زائران داخلی و خارجی در این ایام در کربلا خبر داده است.

به طوری که حتی بر اساس پیشنهاد استاندار کربلا قرار بود حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) برای جلوگیری از تجمعات در روز عرفه و عید قربان بسته شود، اما با توجه به درخواست مراجع این امر اتفاق نخواهد افتاد و فقط مردم کربلا می‌توانند در این ایام به زیارت بپردازند.

البته بنا بر درخواست‌های مسؤولان همچنان تجمعات و برپایی مراسم ممنوع است و در حرم حضرت امام حسین (ع) دعای عرفه به صورت مجازی و بدون حضور زائر قرائت و در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون عراق پخش می‌شود.

به گزارش فارس، در روز‌های اخیر تعداد مبتلایان به کرونا در عراق به ویژه کربلا افزایش یافته است.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار