کد خبر: 1011139
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴

رپورتاژ آگهی/ بسیاری از رستوران ها برای بسته بندی مواد غذایی، پک های غذا، سالاد، سوپ و سایر غذاهای گرم و سرد که به شکل بیرون بر سفارش داده می‌شوند، به این دستگاه نیاز پیدا می‌کنند. یکی از این دستگاه‌ ها، ماشین بسته بندی سیل وکیوم است که انواع و مدل های مختلفی برای مصارف کاربری متنوع دارد.

می‌توانید در ادامه، شکل کار دستگاه سیل وکیوم همراه با معرفی انواع سیل وکیوم و سیل رومیزی را مطالعه کنید.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه سیل وکیوم - شرایط فروش ویژه

معرفی و قیمت دستگاه پک رستورانی و غذای بیرون بر - دستگاه سیل وکیوم

دستگاه سیل وکیوم چطور کار می‌کند؟

دستگاه سیل وکیوم (Seal Vacuum) هوای داخل بسته را تخلیه می‌کند و با تزریق گازهای نگهدارنده به داخل آن، شرایطی به وجود می‌آورد که غذای داخل بسته ماندگاری بیشتر و بهتری داشته باشند و شکل و طعم و رنگ خود را از دست ندهد. نبود هوا داخل بسته بندی مواد غذایی باعث می‌شود فرآیند اکسیده شدن غذا و در نهایت کپک زدن و فاسد شدن آن کند شود.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه شرینک پک - شرایط فروش ویژه - مناسب بسته بندی مواد غذایی

دستگاه های سیل وکیوم برای بسته بندی محصولات غذایی مثل گوشت قرمز، مرغ، ماهی، انواع سبزیجات تازه و سبزیجات خشک، سالاد، غذاهای آماده و نیمه آماده، خشکبار و خوراکی‌های دیگری مثل خیارشور، ترشی یا قارچ مناسب است.

این نوع دستگاه ابعاد و اندازه‌های متنوعی دارد که هر کدام با توجه به نیاز مشتریان این دستگاه طراحی شده است. سیل وکیوم برای کسب و کارهایی مانند هتل ها، کترینگ های غذایی، کارگاه های تولید غذاهای نیمه آماده، رستوران ها، فروشگاه های زنجیره، آبمیوه فروشی و بستنی فروشی‌ ها کاربرد دارد.

از دستگاه سیل وکیوم برای بسته بندی ظروف یک بار مصرف، بستن درهای ظروف یک بار مصرف و پرس سرپوش‌ های ظروف پلاستیکی استفاده می‌شود. هرچند که کاربری های دستگاه بسته بندی سیل وکیوم بسیار بیشتر است. حوزه وکیوم صنعت کاملا گسترده و مجزایی محسوب می‌شود که در آن تنوع محصولات و دستگاه ها مبنی بر میزان فشار منفی است که می‌توانند به وجود بیاورند و به اصلاح بسته ها را وکیوم کنند. پمپ های وکیوم در صنایع دارویی، شیمیایی، چاپ، لاستیک و پلاستیک، آب و فاضلاب، ماهی و میگو و غذا استفاده های زیادی دارد.

بسته بندی محصولات از طریق سیل وکیوم علاوه بر اینکه جلوی ورود آلودگی به داخل بسته یا نشت مواد غذایی به خارج از بسته را می‌گیرد، حمل و نقل بسته های غذایی را هم آسان می‌کند و در عین حال راهی برای افزایش اعتبار برند فروشگاه و بازاریابی محصولات دیگر آنها است. 

انواع دستگاه های سیل وکیوم

همانطور که اشاره شد، دستگاه های بسته بندی سیل وکیوم در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی هستند و صاحبان کسب و کار و تولید کنندگان محصولات غذایی می‌توانند با توجه به نیاز بخش بسته بندی، انواع متنوع این دستگاه‌ها را سفارش دهند.

معرفی و قیمت دستگاه پک رستورانی و غذای بیرون بر - دستگاه سیل وکیوم

 دستگاه های سیل وکیوم به صورت کلی شامل ماشین آلات زیر می‌شود:

دستگاه سیل وکیوم ۲ قالب با تزریق گاز
دستگاه سیل وکیوم لیوانی
دستگاه سیل اتوماتیک دوّار با تزریق گاز
دستگاه سیل وکیوم خطی
دستگاه سیل وکیوم نیمه اتومات
دستگاه سیل وکیوم تمام اتومات
دستگاه سیل وکیوم رومیزی
دستگاه ترمو فرمینگ
دستگاه سیل القایی
دستگاه سیل حرارتی
دستگاه بسته بندی سیل وکیوم کشویی
دستگاه بسته بندی سیل وکیوم گردان

در کنار این نمونه دستگاه ها، دستگاه سیل وکیوم دستی را هم داریم که بیشتر برای بسته بندی و محکم کردن در بطری ها و ظروف پلاستیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه بسته بندی سیل وکیوم گردان، بسته بندی را به صورت دورانی و حول مرکز دایره ای محور صفحه انجام می‌دهد. بسته را داخل دستگاه می‌گذاریم و صفحه را می‌چرخانیم تا مراحل دوخت و برش و خلا انجام شود و جا برای وکیوم کردن بسته بعدی خواهد بود.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم لیوانی همانطور که از نامش پیدا است برای بسته بندی نوشیدنی ها، بطری های آب معدنی لیوانی و سایر بسته های شبیه به آنها است. سیل وکیوم کشویی مانند کشو عمل می‌کند و بعد از اینکه بسته در محل خودش قرار گرفت، بسته به جلو حرکت می‌کند و در دستگاه به صورت اتوماتیک برش می‌خورد و دوخت می‌شود. در نهایت هم سر جای قبلی برمی‌گردد.

دستگاه بسته بندی سیل وکیوم خطی هم از جمله دستگاه های پرکاربرد محسوب می‌شود. مواد غذایی روی نوار نقاله قرار می‌گیرند و به نوبت وارد دستگاه می‌شوند. اعمال دوخت و برش و وکیوم در داخل دستگاه انجام شده و بسته به صورت آماده از سمت دیگر دستگاه بیرون می‌آید.

دستگاه سیل وکیوم تمام اتوماتیک قیمت بالاتری نسبت به دستگاه های دیگر سیل وکیوم دارد و به همان نسبت مجهزتر و کارآمدتر است.  این دستگاه که دارای سیستم بهینه سازی مصرف انرژی است، از سیستم کنترل مرکزی هم برخوردار است و می‌تواند ظرف ها را به صورت تمام اتوماتیک و بدون دخالت دست وکیوم کند. فاکتورهایی مثل تنظیم زمان دوخت، تنظیم درجه حرارت، انتخاب لیبل زن اتوماتیک و مواردی از این دست در این ماشین قابل کنترل و تغییر است. اپراتوری این دستگاه نسبت به دستگاه های ساده تر سیل وکیوم مثل دستگاه های رومیزی کمی تخصصی تر و پیچیده تر است و به نیروی کار آموزش دیده نیاز دارد.

دستگاه سیل وکیوم رومیزی

دستگاه رومیزی سیل وکیوم هم که نسبت به ابعاد صنعتی آن بسیار کوچک‌تر است، برای محیط های کارگاهی طراحی شده تا همه کسب‌ و کارها بتوانند مناسب با نیاز خود از آن استفاده ببرند. فروشگاه های کوچک مواد غذایی، کارگاه های خانگی تولید غذا و فروشگاه های محصولات لبنیات خریداران اصلی دستگاه سیل وکیوم رومیزی هستند.

معمولا این دستگاه‌ها پیچیدگی خاصی ندارد و همه به راحتی می‌توانند کار با آن را فرا بگیرند. بنابراین صاحبان کارگاه ها و فروشگاه ها می‌توانند با خیال راحت‌تری دستگاه‌ را به نیروی کاری خود بسپارند.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه سیل وکیوم رومیزی مناسب برای بسته بندی مواد غذایی

مشخصات دستگاه سیل وکیوم رومیزی

شرح مشخصات

جزئیات

توان مصرفي (برحسب نوع قالب)

2-4 Kw 

ولتاژ دستگاه 

220-230V       50-60 Hz 

وزن دستگاه 

60kg 

سرعت توليد دستگاه ‌(در دقيقه)

10-15 

ابعاد محل قرارگيري ظرف 

390x290x100 mm 

حداكثر ابعاد قالب تك ظرفه 

430x270 mm 

حداكثر ابعاد قالب دو ظرفه 

160x220 mm 

حداكثر ابعاد قالب سه ظرفه 

140x275 mm 

ابعاد دستگاه 

1150×8200×100 mm 

نکته‌ای که باید درباره دستگاه های سیل وکیوم اشاره کرد تفاوت آنها با دستگاه های سیل است که بسته ها را مهر و موم کرده و می‌بندد. در دستگاه سیل بسته بندی به صورت حرارتی انجام می‌شود. فیلم و پلاستیک دو سر بسته در دستگاه ذوب شده و بسته را می‌بندد.

در حالی که دستگاه سیل وکیوم هوا را از داخل بسته تخلیه کرده و آن را برای ماندگاری و انبارداری آماده می‌کند. در دستگاه سیل وکیوم حین تخلیه هوا، گاز نگهدارنده نیز به داخل بسته تزریق می‌شود. بنابراین می‌توان گفت تفاوت اصلی دستگاه های سیل وکیوم و دستگاه های سیل مواد غذایی در وکیوم شدن بسته بندی ها است.

معرفی و قیمت دستگاه پک رستورانی و غذای بیرون بر - دستگاه سیل وکیوم

مزایای فنی دستگاه

برق تك فاز (كم مصرف)
دارای سیستم قالب كشويي
کنترل دمای دوخت توسط ترموستات
کنترل زمان دوخت توسط تايمر
سهولت در تعويض قالب در كمترين زمان ممكن
مجهز به سيستم باز كننده رول
مجهز به سيستم جمع كن اتوماتيك ضايعات فيلم
وجود كليد اضطراري در مواقع ضروري
بدنه تمام استيل و آلومينيوم
امکان ساخت قالب دوم در صورت سفارش
امکان جا به جايی دستگاه
امکان دسترسی آسان به تمام قطعات
دارای دفترچه و CD راهنما

دستگاه های سیل وکیوم رومیزی علاوه بر مصارف تجاری برای فروشگاه های کوچک و واحدهای تولیدی مواد غذایی، مصرف خانگی هم می‌تواند داشته باشد و بسیاری از این دستگاه برای انبار کردن و نگهداری مواد غذایی به مدت طولانی استفاده می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار