کد خبر: 1011107
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۴
امام جمعه موقت اصفهان:
حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی با اشاره به اینکه مسئولان باید چاره اندیشی اساسی و مناسب برای این وضعیت داشته باشند، تاکید کرد: اگر مسئولان نمی‌توانند این مشکل را برطرف کنند یا ناشی از این است که دست‌های خود آنها در برخی مسائل آلوده شده است و یا اینکه قادر به برگزاری تعادل در جامعه نیستند و مدیریت درستی بر مسائل ندارند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،امام جمعه موقت اصفهان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت : در دین اسلام بدین مطلب اشاره شده که فقر زمانی ایجاد می شود که عده ای بی حساب و کتاب ثروتمند شوند، به واقع فاصله طبقاتی امروز شایسته کشور اسلامی ما نیست.

امام جمعه موقت اصفهانبیان کرد: در دین مبین اسلام به این نکته اشاره شده است که فقر زمانی ایجاد می‌شود که عده‌ای بی حساب و کتاب ثروتمند شوند و از سویی بدون پرداخت حق فقیران بر ثروت‌های باد آورده خود بیافزایند.

میردامادی افزود: اکنون وضعیت اقتصادی مردم جامعه به نوعی است که جوانان در شرف ازدواج حتی نمی‌توانند هزینه حلقه خود را بپردازند، خانه‌ای اجاره کنند و یا وسایل اولیه زندگی خود را تهیه کنند و این برای یک جامعه اسلامی که باید عدالت در آن یکی از اصول شاخص باشد وضعیت مناسب و در خوری نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید چاره اندیشی اساسی و مناسب برای این وضعیت داشته باشند، تاکید کرد: اگر مسئولان نمی‌توانند این مشکل را برطرف کنند یا ناشی از این است که دست‌های خود آنها در برخی مسائل آلوده شده است و یا اینکه قادر به برگزاری تعادل در جامعه نیستند و مدیریت درستی بر مسائل ندارند.

حجت الاسلام میردامادی در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران هرگز با آمریکا وارد صلح و با اروپا وارد سازش ذلیلانه نخواهد شد، تصریح کرد: برخلاف صحبت‌های برخی افراد که مدام از صلح و سازش دم می‌زنند پروردگار عالمیان در قرآن کریم می‌فرماید که مسلمانان باید با دشمنان بجنگند به نوعی که دشمنان از قدرت نظامی و دفاعی آنها همواره هراس در دل داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز ایران اسلامی به لطف قدرت نظامی خود در برابر زیاده‌خواهی‌های دشمنان دین و کشور ایستاده است و یقین داریم خداوند نیز با متقیان و مؤمنان است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه امروز ویروس کرونا ابر قدرت‌های دنیا را به کرنش درآورده است، گفت: مسئولان و مردم باید دقت کنند که دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید کارشناسان و پزشکان به درستی در جامعه پیاده شود.

وی با اشاره به فرمایشات خیر رهبر معظم انقلاب در این زمینه مبنی بر اینکه «وقتی برخی به دستورات بهداشتی‌ها عمل نمی‌کنند من از کادر درمان خجالت می‌کشم»، تاکید کرد: هر فردی باید در این زمینه مراقب باشد که با عدم عمل به این دستورات بهداشتی مدیون فرد یا افرادی نشود تا به لطف خداوند از این دوران سخت کرونایی نیز به سلامت عبور کنیم.

میردامادی با اشاره به دعای هفتم صحیفه سجادیه که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای عبور از دوران کرونا بود، گفت: لازم است همچنان بر این دعا استمرار داشته باشیم و تلویزیون نیز پخش آن را به دست فراموشی نسپارد.

وی در ادامه به بخش دیگری از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان اشاره کرد گفت: رهبر انقلاب از «مجلس امید» در صحبت‌های خود نام بردند، امروز کشور ما در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌برد و مردم معیشت مناسبی ندارند، مردمی که در تمامی صحنه‌های انقلاب با وجود تحریم‌ها و تبلیغات دشمنان پای انقلاب و دین ایستاده‌اند و مسئولان و مجلس باید برای رهایی از این وضعیت چاره‌اندیشی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب مجلس فعلی را تشکیل شده از افراد کاردان و تحصیل کرده دانستند و آن را انقلابی‌ترین مجلس توصیف کردند، ابراز داشت: رهبر انقلاب بنیه و استعدادهای کشور را با وجود مشکلات قوی و مدیریت برای رفع مشکلات را ضعیف دانستند و بر این اساس مسئولان باید دقت کنند که در رفع این ضعف مهم که جلوی بسیاری از پیشرفت‌ها را گرفته است بکوشند آن هم در کشوری که سرشار از استعدادهای ناب طبیعی است.

امام جمعه موقت اصفهان بر ضرورت پایان کار هر دولتی در زمان مقرر گفت: دولت باید تا پایان کار برجای بایستد و خود برای رفع ضعف‌ها و مشکلات بعضاً خودساخته تلاش کند و پس از کامل کردن خدمات خود آن را تحویل دولت بعدی دهد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان باید به توصیه‌های مراجع عمل کنند تا عملکردهای انقلابی و اسلامی را در کشور شاهد باشیم، گفت: متأسفانه برخی مراجع بارها توصیه‌ها و فرمایشاتی داشتند اما گوش شنوایی برای عمل به توصیه‌هایی آنها وجود نداشته است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ایام شهادت امام جواد (ع) گفت: امام نهم شیعیان در زمان شهادت پدر یعنی وجود مبارک امام رضا (ع) تنها ۷ سال داشتند و در این سن به امانت رسیدند، ایشان آیتی بزرگ در میان ائمه هستند و از برکات وجود ایشان و توسل به آن حضرت نباید غافل شویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر