کد خبر: 1011102
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۹
معاون امور اقتصادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان:
در راستای استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی برای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگيري از وقوع جرايم ،کمیسیون مسئولیت های اجتماعی اتاق بازرگانی با مشارکت قوه قضائیه استان اصفهان، اقدام به راه اندازی پویش «هر شهروند، یک دیده بان» نمود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ،به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان محمد محسنی، معاون امور اقتصادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه مطابق با اصل 156 قانون اساسی، دو وظیفه در حوزه مردم شامل پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه، جزو وظایف قوه قضائیه است، افزود: با تشکیل معاونت پیشگیری از وقوع جرم، برنامه ریزی‌هایی درخصوص افزایش تعاملات با مردم انجام شده است.

وی مشارکت با نهادهایی چون شهرداری، بهزیستی، کمیته امداد و NGOها را از جمله تعاملات این معاونت با دستگاه‌های مختلف عنوان و تصریح کرد: در سال گذشته به‌منظور استفاده از ظرفیت مشارکت مردمی در راستای برطرف شدن معضلات اجتماعی و پیشگيري از وقوع جرايم و رسيدگي سريع و قاطع به تخلفات و جرايم، قوه قضاييه سامانه‌اي با عنوان سامانه جامع اطلاعات مردمي (سجام) را راه اندازی نمود.

محسنی هدف اولیه از ایجاد این سامانه را سهولت ارتباط مستقیم مردم با دستگاه قضا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر، بیش از 107 هزار نفر در سامانه سجام اعلام آمادگی نموده‌اند و آمار استان اصفهان نیز پس از اطلاع رسانی درخصوص ظرفیت‌های این سامانه و در زمان شیوع بحران کرونا افزایش یافته است.

معاون امور اقتصادی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان از امکان رصد گزارش‌ها توسط شخص گزارش دهنده و امکان مطالبه‌گری در این حوزه خبر داد و گفت: در روزهای نخست اسفندماه سال گذشته با حجم گسترده‌ای از گزارش‌های مردمی؛ به‌ویژه در حوزه احتکار کالاهای سلامت محور مواجه بودیم که به بالغ بر هزار میلیارد تومان کشفیات در این حوزه منجر شد.

محسنی تاکید کرد: هیچ محدودیتی برای دیده‌بانان در نظر گرفته نشده و آنها می‌توانند گزارش‌های خود در حوزه‌های مختلف اعم از سلامت، اقتصادی، اجتماعی، کودک آزاری و مواردی از این قبیل را اعلام نمایند.

وی در ادامه گفت: اطلاعات دیده‌بانان در نزد دستگاه قضا محرمانه خواهد بود تا از این طریق بتوان گزارش‌های مبنی بر درخواست رشوه، گرانفروشی، احتکار، فرار مالیاتی و مواردی مانند آنها را به راحتی پیگیری نمود.

محسنی در ادامه سخنان خود بر نقش موثر اتاق بازرگانی اصفهان و فعالان اقتصادی استان برای انعکاس موارد تخلف به معاونت پیشگیری از وقوع جرم تاکید نمود.

همچنین امیررضا صفایی، مسئول کمیته مسئولیت‌های اجتماعی و سمن‌ها ذیل کمیسیون مسئولیت‌های اجتماعی و تشکل‌های اتاق بازرگانی با بیان اینکه این کمیته در راستای مسئولیت اجتماعی اتاق‌های نسل سوم تاکنون چهار پویش کمک، آلودگی هوا، سیل سیستان و بلوچستان و کرونا را راه اندازی کرده است، از راه اندازی پویش پنجم با نام «هر شهروند یک دیده‌بان» خبر داد.

در ادامه محمد صافی دستجردی، قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت‌های اجتماعی نیز با تاکید بر لزوم راه اندازی سوت هشدار استان و کشور درخصوص تبعات اقتصادی ویروس کرونا بر زندگی شهروندان، گفت: در شرایط ویژه امروز برای ایجاد امنیت بیش‌تر در جامعه لازم است بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و افراد متمول و ثروتمند جامعه در راستای کمک به افراد آسیب دیده که منابع در آمدی آنها به واسطه کرونا محدودتر شده است، بسیج شوند.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر شیب ویروس کرونا نسبت به ماه‌های پایانی سال گذشته بیش‌تر شده، از بی‌توجهی مردم و برخی مسئولان به این امر ابراز نگرانی نمود.  

 

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد اعتمادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
با سلام بنده حدودا یک هفته ای میشه که در خصوص باغ تالار رزا درواقع در ازادگان جنوب به سمت شهریار که برگزاری مجالس در انجا با توجه به شیوع ویروس کرونا متاسفانه با دادن رشوه به ماموران نیروی انتظامی هرشب بالای صد صدو پنجاه نفر و درگیر این ویروس میکنند خواهش میکنم تمنا میکنم رسیدگی کنید به خاطره کادر درمان به خاطرپدران و مادران به خاطر عزیزانمون تقاضا دارم هر چه زودتر رسیدگی شود
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر