کد خبر: 1011091
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۰۰
انصراف یک فیلم دیگر از اکران
فیلم سینمایی «آینده» به کارگردانی امیر پورکیان نیز از اکران در سینما‌ها منصرف شد.
هادی عسگری
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده فیلم «آینده» درباره انصراف این فیلم از درخواست اکران، گفت: ما برای اکران درخواست داده بودیم، اما شرایط خوبی وجود ندارد، البته این شرایط فقط به اکران و سینما ربط پیدا نمی‌کند بلکه همه بخش‌های جامعه به دلیل شیوع کرونا و خسارات ناشی از آن درگیر هستند. اینکه ما بخواهیم مردم را به یک مکان سرپوشیده با خطرات ناشی از ویروس کرونا دعوت کنیم، اتفاق خوبی نیست، به این علت ما فعلاً از اکران عمومی فیلم «آینده» منصرف شده و آن را به زمان دیگری موکول کرده‌ایم.

هاشمی پیش از این خواستار تعطیلی مجدد سینما‌ها به خاطر جلوگیری از گسترش کرونا شده بود. این تهیه‌کننده گفته بود: «امروز که سینما‌ها مکان بسته تلقی می‌شود و اعلام شده امکان شیوع بیماری در این اماکن مثل مساجد، کلیسا‌ها و دیگر اماکن مذهبی، بیشتر است، بهتر نیست به هر قیمتی و تنها برای از سر باز کردن و ارائه آمار، مدعی باز شدن سینما‌ها نباشیم. امروز فیلمی که برای فروش آن بیش از ۳۰میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود، بعد از گذشت ۲۰روز تنها ۲میلیارد فروش برای آن اعلام شده است. چرا باید رسول صدرعاملی (تهیه‌کننده فیلم شنای پروانه) تحت فشار قرار بگیرد که فیلمش را با این شرایط برای اکران نگه دارد.»

با انصراف فیلم «آینده» از اکران، بر تعداد فیلم‌هایی که به دلیل شرایط کرونا و رکود حاکم بر سینما از اکران منصرف شده‌اند، افزوده شد. استقبال نشدن از سینما باعث افت شدید فروش فیلم‌های روی پرده نیز شده است. در آخرین آمار منتشر شده از بلیت‌فروشی سینماها، فیلم کمدی «زن‌ها فرشته‌اند ۲» که گمان می‌رفت می‌تواند به بالا رفتن فروش کمک کند، در دو روز ابتدایی اکران تنها ۳۰ میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم با هزارو ۵۳۰ بلیت، ۲۸ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان فروخته است. پیش‌تر دو فیلم «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت و «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی از چهارم تیرماه روانه اکران شده بودند تا آغازگر فعالیت رسمی سینما‌ها پس از چهار ماه تعطیلی باشند، اما با توجه به افزایش آمار مبتلایان به کرونا و افراد فوت شده از این ویروس، آن طور که انتظار می‌رفت فروش قابل قبولی برای این دو فیلم ثبت نشد. در شرایط عادی قطعاً هر دو فیلم به فروش چند ۱۰میلیاردی می‌رسیدند، کمااینکه «خوب، بد، جلف۲: ارتش سری» پیش از توقف اکران و در سه روزی که قبل از شیوع کرونا بر پرده سینما‌ها بود خیلی زود میلیاردی شد و الان این دو فیلم سینمایی پس از ۲۳روز اکران در مجموع حدود ۳ میلیارد تومان فروش کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار