کد خبر: 1011077
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۶
چشم امید مدعیان به فولاد برای متوقف کردن پرسپولیس
پرونده هفته بیست و چهارم رقابت‌های لیگ نوزدهم ساعت ۲۱ امشب با تنها بازی باقیمانده این هفته به پایان می‌رسد. مصاف پرسپولیس و فولاد در آزادی که طبق برنامه قبلی قرار بود پنج‌شنبه شب برگزار شود، اما سازمان لیگ آن را به شنبه موکول کرد تا یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، امشب در آزادی خالی از جمعیت برگزار شود.
دنيا حيدری
سرویس ورزشی جوان آنلاین:  تعویق دو روزه بازی پرسپولیس- فولاد از آن دست تصمیمات عجیب و ناگهانی سازمان لیگ بود که دلیلی قانع‌کننده و منطقی نمی‌توان برای آن پیدا کرد. این بازی قرار بود پنج‌شنبه برگزار شود، اما به دلیل رعایت قرنطینه از سوی باشگاه اهوازی به تعویق افتاد، ولی فقط دو روز تا قرنطینه ۱۴ روزه فولادی‌ها بابت داشتن بیش از ۲۵ درصد مبتلا به کرونای آن‌ها رعایت شود. البته به خاطر نامه دریافتی از ایفمارک و تأکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آن هم در شرایطی که نشست خبری قبل از بازی سرمربی پرسپولیس نیز برگزار شد و دو تیم اقدام به تهیه هتل برای اسکان قبل از بازی نیز کرده بودند، ولی شاید مهم‌ترین نکته تعجب‌آمیز این تعویق دو روزه و تصمیم عجیب سازمان لیگ در خصوص تست‌گیری بعد از پایان قرنطینه باشد!

حال آنکه باشگاه فولاد مدعی است اعضای این تیم اخیراً در دو مرحله تست PCR زیر نظر ایفمارک شرکت کرده‌اند که نتایج این تست‌ها به اطلاع سازمان لیگ رسیده و پاسخ تعداد دیگری از تست‌ها نیز قبل از پایان روز سه‌شنبه دست مسئولان باشگاه رسیده است، اما ارتباط این باشگاه با سازمان لیگ از ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه قطع می‌شود تا تیم نکونام در خصوص بازی با پرسپولیس در بلاتکلیفی باشد که سرانجام طی تصمیمی ناگهانی و در حالی که دو تیم کار‌های مربوط به بازی و اقامت خود را نیز انجام داده بودند این مسابقه با دو روز تعویق به شنبه موکول شود!

۶ امتیاز تا چهارمین قهرمانی

پرسپولیس تنها دو پیروزی دیگر با چهارمین قهرمانی فاصله دارد. شاگردان یحیی که اکنون با ۵۶ امتیاز کمافی‌السابق صدر جدول را در اختیار دارند در صورت کسب دو پیروزی دیگر ۶۲ امتیازی می‌شوند و بعد از آن اگر هر سه بازی باقیمانده را نیز ببازند یا مساوی کنند، خللی در قهرمانی‌شان حاصل نمی‌شود، چراکه نهایت امتیازی که فولاد، سپاهان و شهرخودرو می‌توانند تا پایان بازی‌های این فصل کسب کنند، ۶۰ امتیاز است، یعنی ۲ امتیاز کمتر از آنچه پرسپولیس در پی دو برد دیگر بدان دست پیدا می‌کند برای بالا بردن جام قهرمانی برای چهارمین سال پیاپی، اما برای اینکه هرچه سریع‌تر به این موفقیت دست یابد باید امشب نسخه فولاد را در آزادی بپیچد.

نبرد سخت

عبور از فولاد، اما کار ساده‌ای نیست. اگرچه پرسپولیس در آزادی از تیم نکونام پذیرایی می‌کند، ولی آزادی با سکو‌های خالی از جمعیت پوئن مثبت به حساب نمی‌آید که یحیی بخواهد روی آن حساب ویژه‌ای باز کند. جدا از این داستان‌ها فولاد هنوز هم به قهرمانی چشم دارد و از جام این دوره رقابت‌ها چشم‌پوشی نکرده و تمام تمرکزش تنها روی کسب سهمیه نیست. شاگردان نکونام که طی ۲۴ هفته گذشته نشان داده‌اند تا چه اندازه می‌توانند برای حریفان دردسرساز باشند امشب در دیداری حساس و تعیین‌کننده به دوئل یاران یحیی می‌روند. تیمی که حتی تغییرات پی‌در‌پی فنی روی نیمکت و تغییرات مدیریتی، بی‌کفایتی‌ها، مشکلات مالی و نارضایتی بازیکنان از عدم دریافت مطالبات‌شان هم نتوانسته سدی برای حفظ روند موفقیت‌آمیزی باشد که چهار سال است در پیش گرفته‌اند. با وجود این از سختی‌های بازی امشب نمی‌توان به سادگی گذشت، خصوصاً که این مصاف می‌تواند زورآزمایی خط دفاعی دو تیمی باشد (پرسپولیس با ۱۱ گل و فولاد با ۱۴ گل خورده) که جزو بهترین‌ها هستند و مطمئناً شبی سخت را برای مهاجمان دو تیم رقم خواهد زد.

در آزادی جام نمی‌دهند

امشب در آزادی به شاگردان یحیی جامی داده نمی‌شود، حتی اگر فولاد را برای دومین بار پیاپی و مانند دور رفت شکست دهند. رقیب اصلی پرسپولیس حالا خود فولاد است و بس. تیمی که با دو بازی عقب‌افتاده در صورت پیروزی احتمالی در این دیدار می‌تواند کار شاگردان یحیی را برای رسیدن به جام چهارم سخت کند، مگر آنکه پرسپولیس علاوه بر سه امتیاز حساس بازی امشب، سه امتیاز حساس بازی هفته بعد برابر نفتی‌های مسجدسلیمان را هم از آن خود کند تا دیگر نه فولاد، نه سپاهان و نه شهرخودرو دست‌شان به جام نوزدهم نرسد.

برای قهرمانی باید فولاد را ببریم

پرسپولیس در دور رفت با پنالتی دقیقه هشت ترابی فولادی‌ها را در خوزستان با حساب یک بر صفر از سد راه برداشت، اما داستان هفته دهم با مصاف امشب بی‌شک تفاوت‌های زیادی دارد. در آن بازی سکان هدایت پرسپولیس را کالدرون آرژانتینی در دست داشت و حالا یحیی نفر اول نیمکت این تیم است. مربی جوانی که چند روز قبل با نارضایتی از اوضاع تیمش و عدم پرداختی‌ها گفت که با این شرایط او دیگر نیست و همین کافی بود تا شایعه استعفایش بر سر زبان‌ها بیفتد. یحیی، اما در کنفرانس قبل از بازی با رد این شایعه با اشاره به صحبت‌های کالدرون که گفته بود «بازیکنانم نشان دادند با تمام مربیان اول می‌شوند» تأکید کرد که شاگردانش کار سختی برابر تیم نکونام که هر پنج بازی قبلی را برده‌اند، دارند: «هیچ شکی نیست بازیکنان خیلی خوبی داریم که قهرمان تربیت شده‌اند و قهرمانی در وجودشان است و ما هم سهم کوچکی در این بین داشتیم و حالا تنها شش امتیاز با قهرمانی فاصله داریم، اما کسب این شش امتیاز کار ساده‌ای نیست، خصوصاً پیروزی در بازی امشب برابر فولادی که بی‌شک یکی از تیم‌های خوب ایران است.» نکونام، اما با توجه به عدم حضورش در کنفرانس خبری قبل از بازی، حرف‌هایش را امشب در زمین بازی می‌زند و بدون تردید با توجه به هدفی که دارد (کسب قهرمانی، نایب‌قهرمانی و رسیدن به سهمیه آسیا) می‌تواند شب سختی را برای پرسپولیس یحیی رقم بزند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار