کد خبر: 1011074
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
شاید کرونا هم از رفتار ما انسان‌ها به وجد آمده که این چنین بی‌محابا می‌تازد و هر چه می‌خواهد رقم می‌زند. هر چه اخبار ناگوارتر، بی‌تفاوتی‌ها هم بیشتر. تقریباً تمام استان‌ها درگیر بازی سخت کرونا شده‌اند و آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد مبتلایان و فوت شدگان همچنان در اوج باقیمانده است. حالا تمام بیمارستان‌های قم درگیر این بیماری هستند و با بستری شدن ۱۱ کودک در مازندران به خاطر ابتلا به کرونا و مرگ کودک ۲۳ روزه بوشهری نگرانی‌ها چند برابر شده است. اما در این میان یک حقیقت را نمی‌توان کتمان کرد و آن هم اینکه تا وقتی همراهی و مشارکت همه مردم در کنار تدابیر درست مسئولان قرار نگیرد، هرگز قادر به شکست دادن کرونا نخواهیم بود.
سجاد مرسلی
سرویس ایران جوان آنلاین: وقتی بازی و رفتار کرونا تغییر کرد و نشان داد که نه تنها گرما نمی‌تواند آن را از بین ببرد بلکه به هیچ سن و جنسیتی هم رحم نمی‌کند بعد از مرگ نوزاد ۱۱ ماهه، حالا خبر فوت نوزاد ۲۳ روزه بوشهری که قربانی کرونا شد، نشان داد جنگ این ویروس با انسان‌ها فراتر از آن چیزی است که فکر می‌کنیم. روز گذشته دبیر ستاد مبارزه با کرونای بوشهر، با بیان اینکه در میان فوتی‌های کرونا طی چند روز اخیر یک نوزاد ۲۳ روزه وجود دارد و مابقی در رده سنی ۳۸ تا ۸۲ سال هستند، گفت: «هم اکنون ۳۳۴ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۱۶۲ مورد مثبت قطعی هستند. از این میان ۵۱ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۳۵ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.»

سعید کشمیری از اضافه شدن ۴۰ تخت ICU به تخت‌های ویژه استان خبر داده و تأکید کرد: «۱۵ تخت ICU با تمام تجهیزات پیشرفته توسط شورای راهبردی پتروشیمی به بیمارستان‌های جنوب استان شامل شهرستان‌های عسلویه، جم، کنگان و دیر اهدا شده است. ۲۵ تخت ICU با تمام تجهیزات پیشرفته نیز توسط وزارت بهداشت به بیمارستان‌های استان بوشهر اضافه شده که هزینه این ۴۰ تخت بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان است.»

در مازندران هم شرایط اصلاً مساعد نیست و براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان، با شناسایی و بستری شدن ۳۰۹ بیمار جدید کرونایی، آژیر وضعیت قرمز دوباره به صدا درآمد.

نکته حائز اهمیت در این میان این است که از ۴۲ بیمار جدیدی که طی روز گذشته شناسایی شدند، ۱۱ بیمار بستری شده کودک هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شمار بیماران بستری شده را بیش از هزار و ۱۶۷ نفر اعلام کرده و با اشاره به اینکه ۷۰ درصد شهر‌های استان در وضعیت قرمز قرار دارند، از اعمال محدودیت‌های جدید در استان و ممنوعیت کسب و کار‌های پرریسک و دارای خطر خبر داد و افزایش شمار بیماران را نگران کننده دانست.

همه بیمارستان‌های قم درگیر کرونا

قم که از همان روز‌های نخست ورود کرونا شرایط خوبی نداشت، بعد از یک دوره استراحت نسبی دوباره وضعیت بحرانی را تجربه می‌کند و در کمال تأسف، روند رو به افزایش تعداد بیماران مثبت است و نگرانی‌ها وقتی افزایش می‌یابد که بدانیم تمام بیمارستان‌های قم درگیر کرونا هستند. در همین راستا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان کامکار بستری هستند و در بیمارستان فرقانی نیز ۴۰ بیمار کرونایی بستری هستند، گفت: «این در حالی است که همه بیمارستان‌های استان نیز پذیرش بیماران مشکوک و مبتلا به کرونا را انجام می‌دهند.»

محمدرضا قدیر با تأکید بر اینکه فقط با کمک مردم می‌توان از بحران رهایی یافت، ادامه داد: «در حال حاضر ۲۱۵ بیمار مبتلا به کرونا در قم بستری هستند که از مردم تقاضا داریم موارد بهداشتی را رعایت کنند. در ستاد استانی بحران کرونا مصوب شده همه تجمع‌ها شامل جشن عروسی، مراسم ختم و تشییع جنازه لغو شود و هرگونه تجمعی که امکان انتشار ویروس کرونا را دارد نیز برگزار نشود.»

ورود کهگیلویه و بویراحمد به بازی دوسر باخت

کهگیلویه و بویراحمد که توانسته بود روز‌های خوبی را پشت سر بگذارد هم وارد بازی دوسرباخت کرونا شده و بر همین اساس سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داده و گفته که از ۲۲۶ جواب دریافت شده، بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد و گچساران بوده است. پرویز یزدان‌پناه با اشاره به اینکه ۱۱ بیمار کرونایی در بخش ای‌سی‌یو بیمارستان‌های استان بستری هستند، ادامه داد: «طبق تحقیقات سازمان بهداشت جهانی و نیز مسئولان کشوری، در حال حاضر، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین راه پیشگیری از کرونا، استفاده عمومی از ماسک است و اگر مردم از ماسک استفاده کنند حدود ۸۵ درصد ابتلا به این ویروس کم می‌شود. ضمن اینکه ماسک‌های طبی و N۹۵ به دلیل اینکه هوا را به داخل وارد و با فشار به بیرون منتقل می‌کند به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، چون احتمال آلوده کردن دیگران را افزایش می‌دهد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار