کد خبر: 1011059
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸
۱۵ شهریور آغاز سال تحصیلی جدید
سال جدید تحصیلی از ۱۵ شهریور ماه آغاز می‌شود. در آستانه شروع مدارس مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس مجاز به اجبار خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید نیستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: عبدالرضا فولادوند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه شروع سال تحصیلی از ۱۵ شهریور است، گفت: این آغاز الزاماً همراه با حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس نیست. مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: برای حضور فیزیکی دانش‌آموزان در مدارس باید ببینیم در آستانه آغاز سال تحصیلی «۱۵ شهریور» وضعیت کرونا در تهران به چه صورت است اگر در شرایط قرمز باشیم، حضور دانش‌آموزان را در مدارس نخواهیم داشت و آموزش به شیوه مجازی ارائه می‌شود. فولاد‌وند افزود: اگر وضعیت زرد باشد، دانش‌آموزان یک کلاس درس را به دو گروه تقسیم می‌کنیم تا امکان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی وجود داشته باشد و برخی روز‌های هفته به آن‌ها اعلام خواهیم کرد، برای آموزش حضوری با حضور معلم یا رفع اشکال در کلاس‌های درس حاضر شوند.

تهیه لباس فرم جدید برای دانش‌آموزان اجباری نیست

نورعلی عباسپور، مدیر کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس مجاز به اجبار خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید نیستند. وی با تأکید بر اینکه در قوانین آموزش و پرورش این موضوع وجود ندارد که به خانواده‌ها خرید لباس فرم تحمیل شود، اضافه کرد:، اما از آن سو در بخش سلبی عنوان شده‌است که دانش‌آموز باید متناسب با شرایط فرهنگی و تربیتی برای مدرسه لباس بپوشد و از سوی دیگر معتقدیم لباس و رنگ لباس هم در تربیت فرزندان تأثیر دارد. عباسپور در واکنش به این جمله که «برخی مدارس لباس فرم را تا ۳۰۰، ۴۰۰ هزار تومان هم قیمت داده‌اند»، اظهار کرد: در شرایط عادی که هیچ تحمیلی نیست و در شرایطی مانند کرونا که دانش‌آموزان زمان طولانی را تعطیل بودند، حتماً اجباری نیست و این معلوم است؛ در سال گذشته هم از سوی دفتر وزیر ابلاغ شد مبنی بر اینکه دانش‌آموزی که لباس فرم سال گذشته را دارد و مشکلی ندارد، مجبور به تهیه لباس مجدد نیست.

وی با بیان اینکه مدارس مجاز به اجبار خانواده‌ها برای تهیه لباس فرم جدید نیستند، گفت: در صورتی که مدارس این موضوع را رعایت نکنند، خانواده‌ها می‌توانند شکایت خود را با سامانه‌ای که به این منظور پیش‌بینی شده‌است، به آدرس shekayat. medu. ir مطرح کنند و قطعاً رسیدگی و پیگیری می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار