کد خبر: 1010999
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی خبر داد
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه دولت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی سهل انگاری کرده است، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی را به افرادی دادند که سرنوشت بخشی از این پول هنوز هم مشخص نیست و برخی به جای واردات کالای اساسی، کالای لوکس وارد کردند.
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: سید غنی نظری عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن انتقاد از محقق نشدن اقتصاد مقاومتی و با توجه به گذشت ۴ ماه از سال و عدم تحقق شعار سال، گفت: اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون نگر است، یعنی باید همه ظرفیت‌های داخل کشور را برای پیشبرد اهداف اقتصادی فعال کرد. اما واقعیت این است که دولت نتوانسته در همه بخش‌های اقتصادی توان داخلی را فعال کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای قطع ارتباط با دنیای خارج نیست، افزود: متاسفانه نگاه دولت یازدهم و دوازدهم بیشتر جای توجه به ظرفیت داخلی به برجام و مذاکره با بیگانگان است و به گونه‌ای همه تخم مرغ‌ها را در سبد غربی‌ها چیده که در این رابطه هم وعده حل مشکلات را داده بودند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس به عدم حمایت دولت از تولید کنندگان اشاره کرد و گفت: برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی و شعار سال «جهش تولید» باید از کارگر، کارفرما و تولید کننده حمایت کرد. به ویژه در شرایط شیوع کرونا که تحت فشار هستند، اما متاسفانه دولت هیچ ارزش و جایگاهی برای این قشر قائل نیست.

نظری با بیان اینکه دولت در تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی سهل انگاری کرده است، تصریح کرد: ارز ۴۲۰۰ تومانی را به افرادی دادند که سرنوشت بخشی از این پول هنوز هم مشخص نیست و برخی به جای واردات کالای اساسی، کالای لوکس وارد کردند، دولت به جای توجه به تولیدکنندگان به واردکنندگان ارزش داد که همین مسائل مانع تحقق اقتصاد مقاومتی و جهش تولید می‌شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار