کد خبر: 1010786
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل:
مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل گفت: حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی در استان اردبیل نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، سعید بشرخواه  در مراسم گرامیداشت هفته تامین اجتماعی در اردبیل اظهار کرد: همکاران ما در بخش درمان و بیمه‌ای بدون وقفه در خدمت همشهریان هستند تا با انجام تمامی تعهدات بلندمدت و کوتاه مدت خدمات شایسته‌ای را به بیمه‌شدگان ارائه کنند.

وی به تعهدات کوتاه مدت تامین اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: پرداخت بیمه بیکاری غرامت دستمزد ایام بیماری، پرداخت کمک هزینه ازدواج و فوت، اورتز و پروتز از جمله خدماتی است که در استان نیز سعی بر ارائه خدمات مطلوب و مناسب آن است.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل تعدات بلندمدت تامین اجتماعی را برای سه طیف بازنشستگان، از کار افتادگان و بازماندگان را یادآور شد و بیان کرد: بیمه شدگان با احراز شرایط 30 سال سابقه خدمت و 50 سال سن می‌توانند از خدمات بازنشستگی بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

بشرخواه افزود: افرادی که به هر دلیل دچار بیماری شده و ناتوان از کار کردن هستند با تائید کمیسیون صلاحیت‌دار تامین اجتماعی از خدمات بیمه تامین اجتماعی با محور از کارافتادگی بهره‌مند خواهند شد.

وی به شیوع بیماری کرونا و ارائه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: حذف دفترچه‌های درمانی به تدریج در حال انجام است که در گام اول تمدید دفترچه‌های تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل افزود: از ابتدای خرداد ماه امسال بیمه شدگان نیازی به تمدید اعتبار دفترچه ندارند و با تدارک زیرساخت‌ها تا پایان امسال حذف دفترچه بیمه به شکل کاغذی انجام و خدمات تامین اجتماعی در بستر الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری انجام می‌شود.

بشرخواه از بیمه‌شدگان خواست؛ با توجه به شرایط کرونایی حتی‌الامکان از مراجعه حضوری به شعبات بیمه پرهیز کرده تا با دریافت خدمات غیرحضوری به قطع زنجیره ابتلا کمک کنند.

وی ادامه داد: فعالیت کارگزاری‌ها برای ارائه خدمات سهل و راحت به بیمه‌شدگان در حال انجام است و ما بالاتر از تعهدات هیجده‌گانه در این شرایط خدمات متنوعی را به بیمه شدگان ارائه می‌کنیم که در قالب کارگزاری‌ها و با دریافت هزینه اندک این امر انجام می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان اردبیل اظهار کرد: برای 10 رسته شغلی با توجه به شیوع کرونا فرصت پرداخت حق بیمه به شکل تقسیط سه ماهه داده شده که بیمه‌شدگان تنها با پرداخت 10 درصد مبلغ اولیه 20 درصد دیگر را می‌توانند تقسیط کنند.

بشرخواه خاطرنشان کرد: این تقسیط مربوط به حق بیمه اسفند، فروردین و اردیبهشت 10 رسته شغلی است و به غیر از آن اگر کارفرمایان حق بیمه را پرداخت نکنند مشمول جریمه خواهند شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر