کد خبر: 1010742
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:
دکتر مقتدایی گفت: موضوع کشاورزی، گوشت و مرغ از موضوعات بسیار با اهمیت بوده که لازم است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به مشکلات ایجاده شده در این بخش ورود پیدا کند. ریشه اصلی مشکلات در بخش دامپروری، عدم وجود برنامه استراتژیک در این حوزه است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان ، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون استان اصفهان که با حضور مدیران اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی استان و رئیس و معاونین سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: من موضوع را در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار می دهم و گزارشی را تهیه و پس از طرح و بررسی در کمیسیون از رئیس جمهور می خواهیم اقدام مقتضی در این خصوص را انجام دهند.

دکتر مقتدایی بیان داشت: به معاون وزیر گفتم، ما چون برنامه استراتژیک در دامداری نداریم، دچار مشکل هستیم. برنامه ثابتی را برای تولید و صادرات در گوشت ، مرغ و محصولات کشاورزی نداریم. تولیدکننده نمی تواند برنامه ریزی کند و نسبت به آینده تصمیم گیری کند.

 وی افزود: لازمه کار این است که اعضای کمیسیون کشاورزی و دامداری اتاق تعاون بعنوان مطلعین بخش دامداری و کشاورزی به صورت کارشناسی شده مشکلات این حوزه را دسته بندی و به ما بدهند تا پیگیری شود.

سپس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز اظهار داشت: در سال جاری شیوع ویروس منحوس کرونا، کلیه ی فعالیت ها را تحت تاثیر قرار داده است و از همه مهم تر بحث گردشگری است که در روستاها زمین تخصیص داده بودیم و شرکت هایی فعال بودند که متاسفانه همه تعطیل شدند و خسارات فراوانی را نیز متحمل شدند و ضرر و زیان هنگفتی متوجه آنان شد.

مهندس مرادمند گفت: باید یادآور شویم خسارات خفته ای ناشی از این عارضه وجود دارد که هنوز خودش را نشان نداده است. باید اذعان کنیم صنعت دامپروری و شیر و گوشت بعد از نفت مناسب ترین تولید برای سرمایه گذاری است و حساسیت های فراوانی به دلیل نیازهای مردم در نوسانات قیمت آن ها وجود دارد.

در ادامه سید محمد میرهادیان رئیس اتاق تعاون استان اصفهان با اشاره به اهمیت حضور مسئولین در جمع فعالان اقتصادی عرصه کشاورزی ، این حضور را مایه برکت و موثر در روند فعالیت و تولید در استان دانست و اظهار داشت:  حضور مدیران در جمع فعالان و تولیدکنندگان و بررسی مشکلات آنان قطعا می تواند در اتخاذ تصمیمات در سطح استانی و ملی تاثیرگذار و راهگشا باشد.

رئیس اتاق تعاون گفت: در جمع اعضای کمیسیون های تخصصی، ما همواره به دنبال راهکارهای اجرایی و عملیاتی بوده ایم و سعی در طرح و پیگیری مسائل اساسی داشته ایم و با توجه به حضور مدیران اتحادیه ها و تعاونی های کشاورزی استان در کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون، این کمیسیون می تواند بعنوان بازوی کارشناسی نمایندگان محترم مجلس و مدیران ارشد استان عمل نماید.

                                                                                                                                                    

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار