کد خبر: 1010713
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۷
رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با انتقاد از عملکرد ضعیف صندوق نوآوری و شکوفایی، گفت: رقم اختصاصی به این صندوق در بودجه امسال معادل ۲۰۰ میلیون دلار است که این رقم بیشتر صرف خرید ساختمان و اموری از این دست شده است.

علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست مشترک خود و رئیس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با سورنا ستاری فر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، اظهار کرد: در این نشست در خصوص فعالیت‌ شرکت‌های دانش بنیان و ضرورت حمایت‌های قانونی از این شرکت‌های نوپا بحث و بررسی‌های مفیدی صورت گرفت.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیاست‌های معاونت علمی ریاست جمهوری در زمینه توسعه و حمایت استارت آپ‌ها موضوعی است که در این زمینه کمیسیون آموزش اعلام آمادگی کرد تا حمایت‌های لازم در این زمینه را صورت دهد.

وی با بیان اینکه با فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها رقم قابل توجهی اشتغال در کشور ایجاد شده است، افزود: هدف از توسعه و پشتیبانی از این شرکت‌ها تجاری‌سازی و حل بخشی از مشکلات اقتصادی کشور است که این امر مستلزم پشتیبانی و حمایت‌های مجلس است.

صندوق نوآوری زیر نظر معاونت علمی و فناوری نیست

این نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: یکی از اقداماتی که مجلس به آن ورود خواهد کرد، هزینه شدن اعتبارات صندوق نوآوری و شکوفایی برای فعالیت‌های زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری بوده که متأسفانه این صندوق در حال حاضر زیر نظر نهاد ریاست جمهوری است و نه معاونت علمی و فناوری.

منادی سفیدان با بیان اینکه مجلس رقم قابل توجهی به این صندوق اختصاص داده، افزود: مجلس دهم، رقمی معادل 200 میلیون دلار در بودجه امسال، اعتبار برای صندوق نوآوری در نظر گرفته که این رقم صرفا برای پژوهش، نوآوری و فناوری بوده ولی برخی گزارشات حاکی از این است که این اعتبارات صرف خرید ساختمان، زمین و هزینه‌های جاری شده است.

وی با اشاره به تمجید مقام معظم رهبری از فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان، تصریح کرد: قطعا ما از وظیفه نظارتی خود استفاده خواهیم کرد و این اعتبارات را در مسیر اصلی خود قرار می‌دهیم تا بهره‌وری و کارایی صندوق ارتقا یابد.

تعیین یک نماینده در کمیسیون برای ارتقای بهره وری حوزه فناوری

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از تعیین نماینده‌ای در کمیسیون برای پیگیری این موضوع خبر داد و گفت: اسفندیار اختیاری رییس کمیته پژوهش و فناوری کمیسیون مسئول پیگیری این موضوع است تا در زمینه بررسی قوانین در زمنیه تسهیل فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و موضوع ارتقای بهره وری صندوق اقدامات لازم صورت گیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر