کد خبر: 1010710
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۱
مدیر شبکه بهداشت درمان اهر گفت: اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

محمد میرزاپور  اظهار داشت: تاکنون تعداد یک‌هزار و 349 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان اهر بستری شده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و 246 مربوط به شهرستان اهر و  ۱۰۳ نفر مربوط به شهرستان هوراند است.

وی گفت: طی هفته جاری دو مورد فوتی مربوط به کرونا داشتیم که یکی از فوت‌شدگان دارای سن بیست و هشت بودند که این امر نشان از درگیری گروه‌های سنی ما بین 30 تا 50  است.

میرزاپور به بستری‌های  جدید در این هفته نیز در اهر  اشاره کرد و افزود: هم اکنون ۱۲ نفر در بخش ویژه ۶۱ نفر  در بخش‌های اختصاصی کرونا بستری بیمارستان  این شهرستان هستند. 

دبیر ستاد شهرستانی مقابله با کرونا یادآور شد: بیش از ۵۰ درصد نمونه‌های اخذ شده از مراجعان مشکوک به کرونا در تیرماه مثبت بوده‌اند و این در حالی است که در فروردین‌ماه این عدد حداکثر ۲۵ درصد بوده است و این نشان می‌دهد وضعیت ما الان از فروردین‌ماه وخیم‌تر شده است.

میرزاپور میانگین بستری  روزانه بیمارستان شهرستان اهر را  بین ۱۱ تا ۱۵ نفر  ذکر کرد و بیان داشت: طی نیمه دوم تیرماه تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه حدود سه برابر شده است.

این مقام ارشد بهداشت و درمان شهرستان اهر با هشدار بر اینکه ظرفیت دو بخش اختصاصی به بیماران کرونایی تکمیل شده و بخش تازه تاسیس روان در حال آماده‌سازی برای افزایش موارد بستری است.

وی در پاسخ به اینکه بیشتر موارد ابتلا از کدام مکان‌ها و اماکن  به این بیماری تسری یافته است، متذکر شد: مهم‌ترین چالش در شهرستان، عادی انگاری بیماری، بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی، برگزاری مراسم‌های عقد و عروسی و عزاداری، عدم استفاده از ماسک توسط مردم، خصوصا مردان نوجوان و جوانان در مراکز ازدحام، برگزاری مراسم و مهمانی‌های خانوادگی است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر ادامه داد: ستاد شهرستانی مقابله با ویروس کرونا تصمیماتی جدیدی اتخاذ کرده که از جمله آنها می‌توان، پیرو مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت یک هفته‌ای در شهرستان‌های قرمز اعلام شده بود که فعلا یک هفته دیگر تمدید شد.

وی ادامه داد: اجباری شدن زدن ماسک توسط کارکنان و ارباب رجوع، اجبار استفاده از ماسک توسط صاحبان اماکن بوده و بر اساس مصوبه ستاد ملی امکنه متخلف پلمب خواهند شد و اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.

میرزا پور تاکید کرد: بیماری کرونا فعلا درمان قطعی ندارد و بهترین و راحت‌ترین راه مقابله پیشگیری می‌باشد، سه اصل مهم پیشگیری، استفاده از ماسک در بیرون از منزل، حتی ماسک‌های دست‌دوز هم اثر محافظتی نسبی دارند، رعایت فاصله ۱/۵متری، شستشوی مکرر دست‌ها قبل از تماس با چشم، بینی و دهان رعایت کنند.

وی به تلاش‌های انجام شده توسط پرسنل درمانی بهداشتی شهرستان اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 4 هزار نمونه در مرکز غربالگری شماره یک و بیمارستان‌ها انجام  شده است که این رقم  نسبت به جمعیت بیشترین میزان نمونه‌برداری در استان توسط اهر انجام شده و از نظر تعداد بعد از تبریز هستیم.

گفتنی است، بیمارستان اهر علاوه بر شهرستان اهر، معین برای همه شهرستان‌های ارسباران بوده و  500 هزار نفر از اهالی منطقه را تحت پوشش درمانی دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر