کد خبر: 1010647
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرای خراسان رضوی:
رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرای خراسان رضوی گفت: شهرداری باید به شهروندان در ایجاد فرهنگ های متفاوت امتیاز دهد و انگیزه ایجاد کند که این کار خود به خود برای مجموعه شهرداری ثروت ایجاد می کند.

محسن شرکاءبا حضور در کارآفرینی معین اقتصادی شهرستان مشهدگفت: ما اینقدر با گذشته خود درگیر شده ایم که به آینده خود فکر نمی کنیم، همین چیزی که ایجاد شده برای هماهنگی در زمان فعلی بسیار عالی است ، به شرط اینکه مستقل باشد و در این چارچوب اختیارات تام را داشته باشد یعنی این فصل مشترک ها و هماهنگی ها را بتواند انجام بدهد و نهادینه شود.

وی گفت: ما در کشور دو نهاد بازرسی داریم ، اول دیوان محاسبات و دوم بازرسی کل کشور، یکی به مسائل مالی می پردازد و یکی به مسائل ادارات و هیچکدام از آنها مستقل نیستند.

استاد اقتصاد و کارآفرینی ادامه داد: ما به یک نهاد بازرسی و هدایت کننده مستقل احتیاج داریم.

شرکا افزود: ایجاد ارزش افزوده، خلق پول، تکمیل زنجیره ارزش و خلق بازارهای جدید چهاروظیفه اساسی برای یک تسهیلگر اقتصادی یا عامل توسعه است.

 این فعال اقتصادی افزود: مسئله را با مثالی توضیح می دهم. با خرید ۲۰هزار تومان تخم نوغان می توان لباس هایی از جنس ابریشم به ارزش ۱۷۰میلیون تومان تولید کرد این در حالی است که اکنون نوغان داران ما به فروش پیله ابریشم به قیمت ۲میلیون تومان رضایت می دهند. ایجاد و تکمیل زنجیره ارزشی که بتواند ۲میلیون تخم نوغان را به ۱۷۰میلیون تومان لباس ارزشمند تبدیل کند، وظیفه عامل توسعه اقتصادی است.

شرکاء ادامه داد: اگر از نیروهای متخصص استفاده شود، می توان از همان ۲۰هزار تومان تخم نوغان لباس های ابریشمی تولید کرد که معادل ۶۰۰میلیون تومان خریداری شود. معتقدم تسهیلگر اقتصادی وظیفه مدیریت پول های خرد و مازاد توان ها را بر عهده دارد. در‌ صورت استفاده صحیح از این ظرفیت ها می توان خلق پول و تولید ثروت انجام داد.

وی با اشاره به نتایج طرح مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی نیز گفت: اجرای این طرح توانسته است حتی در شرایط شیوع ویروس کرونا، امید را در دل ها زنده نگاه دارد. تاکنون روش مدیریت در کشور بر اساس رفتار قبیله ای میان سیاسیون بوده و ترجیح منافع قبیله ای به منافع جمعی به توقف فرایند توسعه منجر شده است.

رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرای خراسان رضوی افزود:  اکنون طرح مثلث توسعه اقتصادی توانسته است تمامی ارکان حاکمیت در استان را که ممکن است از نظر سیاسی با یکدیگر هم سو نباشند، به تفاهم و تعامل برای تحقق یک هدف مشترک برساند و این یک فرصت طلایی برای استان است.

شرکا با بیان اینکه نگرانی هایی درباره آینده این طرح وجود دارد،خاطرنشان کرد: بررسی تجربه قلعه گنج کرمان نشان می دهد که تداوم اجرای این طرح به حضور اشخاصی نظیر آقای رزم حسینی، استاندار خراسان رضوی، متکی است، این نگرانی وجود دارد که مثل کرمان بعد از رفتن وی از خراسان رضوی فرایند اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی در استان ما نیز دچار اشکال و توقف شود. از این رو معتقدم باید تمامی تلاش ها در راستای نهادینه کردن فرایند اجرای این طرح در استان انجام شود.

وی اظهارکرد: من همان پیشنهاد توسعه گرا را دارم و صندوق های کارگشایی را با مازاد توانایی مردم وبا مدیریت خود مردم ایجاد کنیم و شهرداری باید فقط بستر را مهیا کند.

رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرای خراسان رضوی افزود: اینکه شهرداری خواسته باشد وارد مرحله اجرایی شود به نظرم اصلا مصلحت نیست، من بارها گفته ام که باید یک گروهی به مشکلات گذشته تا به امروز بپردازد، یک گروهی هم برای آینده فکر کند که چگونه ما مشکلات کمتری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: مردم برای خدمات خوب پول می دهند، توجه داشته باشید که شهرداری باید به من به عنوان شهروند در بحث فرهنگسازی امتیاز دهد و انگیزه ایجاد کند که من زباله تولیدی خود را تفکیک کنم که این کار خود به خود برای مجموعه شهرداری ثروت ایجاد می کند.

شرکا گفت: اگر ما جایگزین زندان را برای جرم های کوچک ایجاد کنیم بجای اینکه برای نگهداری از زندان خرج کنیم ، از آن زندانی کسب درآمد خواهیم کرد. ما جرم های کوچک را نباید زندانی بخوانیم، اینها درآمد های پایدار هستند و آسیب های اجتماعی را کم می کند.

وی در پایان با اشاره به اینکه اقتصاد شهر اقتصاد پیچیده ای نیست، عنوان کرد: ما دیگر نباید چرخ بسازیم باید ببینیم دیگر کشور ها چه کاری انجام می دهندوازتجربیات آنهابهترین استفاده راببریم .

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار