کد خبر: 1010634
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱

رپورتاژ آگهی/ تاریخ باستان

در اوایل سال 2000 قبل از میلاد ، نسخه های اولیه ایمپلنت های دندانی در تمدن چین باستان مورد استفاده قرار می گرفت. گیره های بامبو حک شده در ابتدا برای تعویض دندان های از دست رفته در این زمان استفاده می شدند.

تاریخچه ایمپلنت

اولین مورد ثبت شده از دندان جایگزین ساخته شده از فلز از بدن یک پادشاه مصری است که تقریباً در 1000 پیش از میلاد زندگی می کرد. استخوان فک فوقانی او یک گیره مسی دارد که در آن چکش زده شده است ، اگرچه هنوز مشخص نیست که این گیره در طول زندگی به عنوان جایگزینی دندان یا بعد از مرگ وی چسبیده باشد.

کاوش های باستان شناسی در فرانسه از یک قبر سنتی در فرانسه با دندان کاذب ساخته شده از آهن پرده برداشتند که گمان می رود از حدود 300 سال قبل از میلاد منشا گرفته است. با این حال ، کارشناسان بر این باورند که به احتمال زیاد احتمالاً به دلایل زیبایی شناسی این مسئله در فک بعد از مرگ قرار گرفته است زیرا درد نصب آن در طول زندگی بسیار بود.

در تاریخ باستان نسبتاً معمول بود كه دندانهای گمشده جایگزین دندانهای حیوانات یا افراد دیگر شوند. امروزه ایمپلنت دریافت شده از یک انسان دیگر به عنوان یک کاشت هموپلاستیک طبقه بندی می شود ، در حالی که ایمپلنت دریافت شده از یک حیوان به عنوان یک کاشت هتروپلاستیک طبقه بندی می شود. این خطر عفونت و رد پیوند برای ایمپلنت های دندانی که از شخص یا حیوان دیگری تهیه می شود ، بیشتر است.

مواد دیگر متنوعی نیز توسط باستان شناسان در فک جمجمه های باستانی ، از سنگهای نادر مانند یشم گرفته تا مواد متداول مانند صدف های دریایی یافت شده است.

پیشرفت در تکنیک های کاشت دندان

در قرن هجدهم ، برخی از محققان با استفاده از طلا و آلیاژ برای ساخت کاشت دندان شروع به آزمایش کردند. با این حال ، اینها اثبات نشد که بسیار موفق باشند.

در سال 1886 ، یک پزشک، یک تاج چینی را روی دیسک پلاتینی سوار کرد که در دراز مدت نیز نتایج مثبتی نداشته است.

مسئله اصلی که بیماران را تا این لحظه تحت الشعاع خود قرار می داد ، رد کردن ایمپلنت دندان خارجی بدن بود. برای اینکه ایمپلنت موفقیت آمیز باشد ، دندان و استخوان جایگزین باید از طریق فرآیندی که به نام Osseointegration شناخته می شود ، به یکدیگر متصل شوند.

تاریخچه ایمپلنت

در سال 1952 ، یک جراح ارتوپدی پس از فهمیدن اینكه سیلندر تیتانیوم به همراه استخوان ران استخوان خرگوش هنگام مطالعه در مورد ترمیم استخوان و ترمیم استخوان ، ادغام می شود ، فرض كرد كه این فیوژن می تواند در زمینه های دیگر مانند ایمپلنت های دندانی مورد استفاده قرار گیرد. اولین کاشت دندان تیتانیوم در سال 1965 توسط یک جراح ارتوپدی به نام Branemark در یک داوطلب انسانی قرار گرفت.

موفقیت اولین کاشت دندان تیتانیوم به سرعت منجر به بهبود قابل توجهی در تکنیک های مورد استفاده برای جایگزینی دندان شد. این امر با استفاده از پیچ آلیاژ تیتانیوم ، معمولاً با سطح ناهموار انجام می شود که تصور می شود به بهبود فرآیند استخراج تجربی کمک می کند. پیچ به صورت فكی كه دندان در آن قرار دارد ، ایمن شده و پس از مدت زمان بهبودی اجازه می دهد كه پیچ به فیك فیوز بپیوندد ، می توان تاج را روی پیچ قرار داد.

حال و آینده

در این مقطع زمانی ، کاشت دندان به عنوان پیشرفته ترین راه حل برای دندان های از دست رفته با میزان موفقیت دراز مدت تا 97 درصد در برخی از اقدامات دندانپزشکی به حساب می آید.

آنها تنها راه حل موجود در حال حاضر هستند که می توانند از دندانهای اطراف با اطمینان استفاده کرده و شکل گیری طبیعی استخوان را تحریک کنند. با انجام این کار ، آنها می توانند لبخند و اعتماد به نفس کلی فرد را بازیابی کنند.

کاشت دندان تبدیل به یکی از بزرگترین صنایع در دندانپزشکی شده است و طبق گزارش ها ، تا سال 2020 ارزش جهانی 4.4 میلیارد دلار در سرتاسر جهان خواهد بود. مواد و نرم افزارهای هنری. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، بیماران قادر به جایگزین کردن دندانهای از دست رفته خود با ایمپلنت های دندانی هستند ، این امر به زیبایی این واقعیت را می سازد که اکنون مردم نیز از سلامت دندان آگاه هستند. این بدان معناست که نوآوری های جدید در زمینه ایمپلنت های دندانی هر فرصتی را برای ترساندن بیماران در سرتاسر جهان به همان روشی که سایر فن آوری ها دارند ، دارند و مرکز ایمپلنت ها در سرتاسر جهان در حال گسترش هستند .

طراحی و ساخت رایانه یا CAD-CAM به کمک رایانه

تاریخچه ایمپلنت

احتمالاً یکی از مفیدترین نوآوری ها در زمینه کاشت های دندانی یک سیستم طراحی و ساخت به کمک رایانه است که به ما امکان می دهد دندان هایی را که از نظر غیر قابل ارزیابی به نظر می رسند کاملاً بازآفرینی کنیم. این ماکت ها آماده هستند که دندان دوم آسیب دیده برداشته شود و روند بهبودی کاملاً عاری از علامت است. آنچه این بدان معنی است برای شما بهترین درمان ممکن است ، در زمان درمان بسیار کاهش یافته و با راندمان بیشتر.

دندانپزشکی لبخند دیجیتال

دندانپزشکی لبخند دیجیتال از فناوری تصویربرداری استفاده می کند که می تواند دقیقاً همانطور که ممکن است لبخند شما را تصور کند اگر تصمیم دارید تحت معالجه قرار بگیرید ، طراحی کند. این به ما اجازه می دهد تا با وضوح و سهولت به هرگونه سؤال یا سؤالی که ممکن است حتی قبل از جراحی داشته باشید پاسخ دهیم. این فناوری پتانسیل استفاده از آن را برای طیف وسیعی از درمان ها ، نه فقط برای کاشت دندان دارد و آنها از مدل های بسیار دقیق دندان های شما استفاده می کنند تا دقیقاً به شما نشان دهند که با لبخند خود می توانید به چه چیزی برسید. این همچنین به شما فرصتی می دهد تا تصمیم بگیرید که آیا می خواهید با درمان انتخابی خود پیش بروید.

قیمت ایمپلنت دندان

برای اطلاع پیدا کردن از قیمت ایمپلنت دندان به سایت مراجعه کنید.

قیمت ایمپلنت دندان

منبع : ویکی پدیا

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار