کد خبر: 1010597
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
تحقیقات جدید دانشمندان نشان داد
تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد که پادتن تولید شده در بدن مبتلایان به ویروس کرونا بعد از مدتی کاهش پیدا کرده و احتمال ابتلای مجدد آن‌ها وجود دارد!
سرویس جامعه جوان آنلاین: محققان در مطالعات جدید خود دریافتند که پس از آلوده شدن افراد به ویروس کرونا و تولید پادتن در بدن بیماران، ایمنی طبیعی آن‌ها ظرف چند ماه کاهش پیدا می‌کند.

پایگاه خبری "cnn" نوشت محققان موسسات انگلستان در مقاله‌ای جدید در مجله پزشکی "medrxiv" تاکید کرده‌اند که آنتی‌بادی تولید شده در بدن بیماران کرونایی پس از مدت ۲۰ تا ۳۰ روز شروع به کاهش می‌کند.

این مطالعه جدید شامل نمونه‌های جمع‌آوری شده از ۶۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ تا ۹۴ روز پس از شروع علائم و از ۳۱ کارمند مراقبت‌های بهداشتی است که از بین مارس و ژوئن هر یک تا دو هفته آزمایش آنتی بادی را انجام داده‌اند.

محققان در این مقاله نشان می‌دهند که ایمنی طبیعی از ویروس کرونا با تولید پادتن در بدن بعد از چند ماه از بین می‌رود و احتمال مبتلا شدن مجدد فرد به بیماری کرونا وجود دارد.

از ابتدای ابتلا به این بیماری همه‌گیر، سازمان بهداشت جهانی نیز هشدار داده که افرادی که مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند، لزوما از ابتلای دوباره به کووید ۱۹ مصون نیستند!

مطالعه دیگری نیز در این مورد در دانشگاه "کینگز کالج لندن" انجام شده که نشان می‌دهد ایمنی ناشی از تولید پادتن در بدن افرادی که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده‌اند، اغلب تنها برای چند ماه ادامه پیدا می‌کند.

دانشمندان در این پژوهش واکنش سیستم ایمنی بدن بیش از ۹۰ نفر از افرادی که ابتلای آن‌ها به ویروس کرونا تائید شده بود را بررسی کردند؛ بررسی محققان نشان داد که سطح پادتن به طور میانگین حدود سه هفته پس از بروز علائم بیماری به بالاترین حد خود می‌رسد.

به گفته پژوهشگران میزان پادتن در بدن افرادی که به ویروس جدید کرونا مبتلا شده بودند پس از آن به سرعت کاهش پیدا کرد.

"استیون گریفن"، استاد دانشگاه "لیدز" در انگلیس درباره نتیجه تحقیق دانشگاه کینگز کالج لندن گفت: «این پژوهش تائید می‌کند که واکنش بدن افراد مبتلا به کووید ۱۹ که با تولید پادتن مصون‌کننده همراه است، به سرعت کاهش پیدا می‌کند؛ واکسن‌هایی که هم‌اکنون تحقیقات برای تولید آن‌ها در جریان است یا باید در مقایسه با عفونت‌های طبیعی، مصونیتی قوی‌تر و پایدارتر ایجاد کنند یا به طور مرتب تجویز شوند!»
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار