کد خبر: 1010512
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۱
هادی محمدی
تاریخ قدیم و جدید حوادثی عبرت‌آمیز ثبت کرده که چگونه استعمارگران بی‌رحم با دیگران و حتی دوستان و حامیان یا مزدوران خود همه چیز را قربانی اهداف و سیاست‌های خود کرده‌اند. شاه پهلوی که کرنش به انگلیس و سپس امریکا را به نهایت رسانده بود، در روز‌های پایانی تاریخ مصرف خود حتی اجازه پیدا نکرد که به خاک امریکا وارد شود یا معالجه‌اش را در بیمارستان‌های امریکایی دنبال کند و پایان سیاه عمر او از سوی اربابان غربی با احترام دنبال نشد. سران و عناصر حزب توده که شالوده فکری و عملی خود را خدمت به اتحاد جماهیر شوروی و پیشبرد امپراتوری شرقی و کمونیستی قرار داده بودند و همه مؤلفه‌های وطنیت را در پیشگاه شوروی قربانی می‌کردند، به راحتی تبدیل به آواره‌هایی فراری و یتیم در کشور‌های اروپایی شده یا به دامن سرویس‌های اطلاعاتی غربی و استعماری غلتیدند.

رفیق حریری که پرونده‌ای شنیدنی از چگونگی ثروتمند شدن در کاخ‌های سعودی و دربار‌های اروپایی و صهیونیستی دارد، به راحتی از سوی صهیونیست‌ها قربانی می‌شود تا طرح خاورمیانه بزرگ امریکایی- صهیونیستی به اجرا درآید و ملزومات و بهانه‌های آن فراهم شود. سعد حریری فرزند رفیق حریری هم با همه خامی در سیاست‌ورزی، خادمی تمام‌قد در سیاست‌های سعودی و صهیونیستی و امریکایی بود، ولی به‌دست محمد بن‌سلمان آنچنان خوار و ذلیل و زندانی می‌شود که پادرمیانی مقامات لبنانی با فرانسه، او را از ریاض و بازداشت نجات می‌دهد. دلیل این ذلت آن است که سعد حریری باید آنچه از او می‌خواهند، با تمام جزئیات در لبنان اجرا کند، ولی او ناتوان از این کار بود. پایان کار صدام عبرت‌های زیادی دارد و هرچه داشت برای پروژه جنگ هشت ساله با ایران که طرحی امریکایی بود، ولی بر بال بلندپروازی‌های صدام سوار شده بود، با حمایت پادشاهان بیابانی عرب به اجرا گذاشته شد و جنایات بی‌شمار در عراق، ایران و کویت خلق کرد، ولی وقتی تاریخ مصرف وی پایان یافت و استراتژی هزاره سوم امریکایی بر دولت‌سازی‌های جدید در غرب امریکا قرار گرفت، قربانی اهداف استعماری شد و پایانی آنچنانی پیدا کرد.

امروز در عراق دکتر هشام الهاشمی یا رکابی که گذشته‌ای داعشی داشته و از خانواده رکابی و حامی دولت مصطفی کاظمی و ضدحشدالشعبی و ایران و مقاومت است و به عنوان یک استراتژیست در رسانه‌ها با ترویج اهداف مطلوب و مرحله‌ای امریکا در این مقطع ظاهر می‌شود، برای اینکه هدف منزوی‌سازی مقاومت حشدالشعبی امکانپذیر شود و سلاح مقاومت در کنترل تروریست‌های امریکایی قرار گیرد تا در عراق بمانند و ماجراجویی‌های جدیدی را طراحی و اجرا کنند، کشته می‌شود تا ایران و مقاومت عراقی و حشدالشعبی متهم و ابزار فشار بر آن‌ها مهیا شود. هزاران شاهد و مثال دیگر در سراسر جهان در سطوح مختلف که در این مقال نمی‌گنجد، می‌توان شمارش کرد که چگونه با همه خدمت به استعمارگران و غارتگران و اشغالگران، در مرحله‌ای خاص و برای اهدافی بزرگ‌تر از آنها، باید قربانی شوند تا سایه شوم نظام‌های استکباری بتوانند تنفسی بیشتر پیدا کرده وحیات یابند. این عبرت تاریخ برای همه و به‌ویژه آنان‌که هنوز داغ‌تر از آش، در همه‌جا و به‌ویژه در داخل کشورمان، با زیباسازی چهره زشت استعمار، دل و امید به پیوند با آنان دارند، آموزنده است. اوج این ذلت و تحقیر که پایانی بهتر از نمونه‌های یادشده ندارد، امروز در عربستان و با محمدبن‌سلمان جاری است و او عروسکی است که روزی پایمال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار