کد خبر: 1010478
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۸
طبق آخرین گزارشات وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یک‌شنبه ۲۳ تیرماه بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر رسید. طی همین زمان، ۲۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسید.
زهرا چيذری
سرویس جامعه جوان آنلاین: با مرگ ۲۰۳ بیمار کرونایی دیگر، آمار جان‌باختگان کرونا در کشورمان از ۱۳ هزار نفر عبور کرد. عیسی جعفری، نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی هم دیروز به دلیل کرونا دارفانی را وداع گفت. ویروس تاجدار همچنان در حال تاخت و تاز است و آمار مبتلایان در سراسر جهان از ۱۳ میلیون نفر عبور کرده‌است. کرونا ایران را هم مانند بسیاری از نقاط دیگر جهان در وضعیت اضطراری قرار داده‌است. در حالی که بنا بود از امروز توزیع کارت‌های آزمون‌های سراسری دکتری آغاز شود، در خبری فوری آزمون دکتری با درخواست وزارت بهداشت به تعویق افتاد. کم‌کم مشکل کمبود تخت برای بستری بیماران کرونایی هم به سایر چالش‌های این روز‌های نظام سلامت اضافه می‌شود، به طوری که رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی از پر شدن بخش‌های عفونی و آی سی یو بیمارستان خبر داد. به گفته وی بیمارستان امام‌خمینی به دلیل ازدحام بیماران در حال انفجار است.

طبق آخرین گزارشات وزارت بهداشت طی ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز یک‌شنبه ۲۳ تیرماه بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۴۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۵۸۱ نفر از آن‌ها بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۹ هزار و ۶۵۲ نفر رسید. طی همین زمان، ۲۰۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۳ هزار و ۳۲ نفر رسید. تاکنون ۲۲۲ هزار و ۵۳۹ نفر از بیماران، بهبود‌یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و۳هزارو ۳۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. همانند روز‌های گذشته، استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و مازندران در وضعیت قرمز و استان‌های تهران، فارس، کرمان، البرز، کهگیلویه و بویر‌احمد، گلستان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان شرقی در وضعیت هشدار قرار دارند.

اعمال محدودیت‌های حداقلی در پایتخت

علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران هم از اعمال محدودیت‌های حداقلی در پایتخت خبر داد. وی در توییتی نوشت: «بالاخره قرار شد مجموعه‌ای از محدودیت‌ها به مدت یک هفته در تهران و شهر‌های قرمز ۱۰ استان دیگر اعمال شود. دانشگاه‌ها و مدارس و مؤسسات آموزشی، کافه‌ها، همایش‌ها، مراسم‌ها و تالار‌ها در این فهرست هستند. هر چند بر اساس لیست ابلاغی رویکرد در اعمال محدودیت‌ها حداقلی است.» وی درباره مصادیق این محدودیت‌ها توضیحی نداد. طرح اجباری شدن ماسک در اماکن عمومی هم انگار بناست تا کمی جدی‌تر از قبل دنبال شود. در همین راستا هم سرهنگ سعید عطاءاللهی، رئیس پلیس متروی پایتخت از جلوگیری پلیس از ورود مسافران فاقد ماسک به مترو خبر داد. به گفته رئیس پلیس مترو اگر فردی بدون ماسک وارد مترو شود، مأموران با رعایت حقوق شهروندی از ورود بدون ماسک مسافران به داخل ایستگاه‌ها جلوگیری می‌کنند و با توجه به اینکه در تمامی ایستگاه‌ها محلی برای فروش ماسک قرار دارد، این افراد را به خرید و استفاده از ماسک دعوت می‌کنند و سپس اجازه ورود به آنان داده می‌شود. وی در مورد افرادی که ممکن است به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم بضاعت مالی توانایی خرید ماسک نداشته باشند هم گفت: «مواردی بوده که پلیس ماسک را به رایگان در اختیار چنین افرادی قرار داده‌است.»

بیمارستان امام‌خمینی به دلیل ازدحام بیماران در حال انفجار است

رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان امام خمینی با بیان نگران‌کننده‌بودن وضعیت کرونا در کشور به سلامت نیوز می‌گوید: «بیمارستان امام خمینی به دلیل ازدحام بیماران در حال انفجار است و نه‌تن‌ها بخش‌های عفونی و آی سی یو این بیمارستان پر شده‌است، بلکه در حال خالی کردن بخش‌های دیگر برای بیماران مبتلا به کرونا هستیم.»

حمید عمادی، رئیس بخش بیماری‌های عفونی بیمارستان امام‌خمینی وضعیت کرونا را در کشور اینگونه توصیف می‌کند: «وضعیت کرونا در کشورمان نگران‌کننده است؛ البته برخی کشور‌های دیگر دنیا هم چنین هستند، اما در کشور ما دولت به دلیل تحریم‌ها تحت فشار است و به دلیل مسائل اقتصادی محدودیت‌های کرونایی را برداشتند، چون دولت نمی‌تواند هزینه‌های اصناف را جبران کند. برداشتن این محدودیت‌ها منجر به این شد که آمار مبتلایان به شدت زیاد شود و در حال حاضر در سطح شهر تهران وضعیت بسیار وخیم‌تر از اسفند و فروردین ماه شده و بسیار نگران‌کننده است.» به گفته وی بیمارستان امام‌خمینی به دلیل ازدحام بیماران در حال انفجار است و نه‌تن‌ها بخش‌های عفونی و آی سی یو این بیمارستان پر شده‌است، بلکه بخش‌های دیگر نیز برای بیماران مبتلا به کرونا در حال خالی شدن است. این پزشک وضعیت ابتلا به کرونا را بسیار نگران‌کننده توصیف می‌کند.

رکوردزنی تماس‌های اورژانس در ایام کرونا

همه‌گیری کرونا رکورد تماس‌های مردم با اورژانس کشور را هم شکست.

سید رضا معتمدی، معاون فنی و عملیاتی مرکز اورژانس تهران از رکوردزنی تماس‌های اورژانس در ایام کرونا خبر داد و گفت: «روزانه حدود ۱۲ تا ۱۵ هزار تماس با مرکز اورژانس تهران گرفته می‌شود که این تعداد در زمان شیوع بیماری به ۵۰ هزار تماس رسید و رکورد عجیبی بود.» وی با تأکید بر اینکه تعداد ۵۰ هزار تماس با این مرکز بی‌سابقه بوده‌است، افزود: «در پی افزایش تعداد تماس‌ها زمان ساعت استراحت اورژانس نیز کاهش پیدا کرد. همچنین شیفت کاری تکنسین‌ها از ۲۴ ساعت کار ۴۸ ساعت استراحت، به ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت تغییر کرد و مجبور شدیم ظرفیت را با این روش افزایش دهیم و فشار بسیاری به نیرو‌ها وارد شد.»

به گفته معتمدی با وجود شرایط اضطراری موجود در کشور، اما همچنان حدود ۳۰ درصد از تماس‌ها با اورژانس از سوی مزاحمان تلفنی است!

آغاز مرحله دوم پویش ایران همدل

پیرو بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی در ارتباط تصویری با نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مبنی بر «نهضت تعاون و احسان» و تداوم رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در کشور، دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای، روز گذشته میزبان دستگاه‌های مختلف کشور بود.

در این جلسه که به منظور طراحی، مشورت، هماهنگی و برگزاری مرحله دوم پویش ایران همدل برگزار شد نمایندگانی از سازمان بسیج مستضعفین، کمیته امداد امام خمینی (ره)، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بنیاد مستضعفان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سازمان بهزیستی، بنیاد مادر مهربان و جمعیت امام رضایی‌ها حضور داشتند. نمایندگان این دستگاه‌ها ضمن بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پیشنهاداتی برای برگزاری هر چه موفق‌تر پویش «ایران همدل» ارائه دادند. گفتنی است، مرحله دوم پویش ایران همدل فعالیت خود را از چند روز آینده آغاز خواهد کرد. مرحله اول پویش ایران همدل با مشارکت بیش از ۲میلیون نفری مردم ایران و جلب مبلغ ۱۵۱ میلیارد تومان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) بزرگ‌ترین کمپین مردمی پس از انقلاب شناخته شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار