کد خبر: 1010249
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۸
شنبه ۲۱ تیرماه اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات برخی از مدیران سابق بانک مرکزی در مجتمع قضایی امام خمینی برگزار شد. متهم ردیف هشتم این پرونده، سیدرسول سجاد است که پیش از این، مدیر اداره بین‌الملل بانک مرکزی بوده است. دریافت رشوه شامل ۷۰۰ عدد سکه تمام بهار آزادی از متهم اسدبیگی، دو قطعه شمش طلای ۱۰۰ گرمی از متهم سیفی، دریافت سکه بهار آزادی از متهمان آل‌علی، فرجام، حسین‌زاده و تیمور عامری و دریافت یک دستگاه آپارتمان به ارزش ۷۰۰ هزار دلار از متهم محمدرضا قائدی در قبال واگذاری قرارداد کارگزاری از سوی بانک مرکزی از موارد اتهامی سیدرسول سجاد است. وی همچنین ۳۰‌هزار دلار در قالب مسترکارت و ویزاکارت از متهم محمدرضا قائدی دریافت کرده است. اما نکته‌ای که در جست‌وجوی سابقه این فرد قابل تأمل است، حضور رئیس‌جمهور حسن روحانی در منزل او در تاریخ ۳۰ بهمن ۹۸ است. این دیدار در قالب دیدار‌های همیشگی رئیس‌جمهور با ایثارگران و خانواده‌های شهدا انجام شده و در متن خبری که سایت ریاست جمهوری از آن دیدار منتشر کرده، زیر عکس دیدار آمده است: «حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی شامگاه چهارشنبه با حضور در منزل دکتر رسول سجاد، جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس در فضایی صمیمی و معنوی با این جانباز سرافراز دیدار کرد. دکتر روحانی همچنین از زحمات و ایثارگری‌های خانواده این جانبازان قدردانی کرد. این جانباز گرانقدر در عملیات کربلای ۵ به درجه جانبازی نائل آمد. در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران هم حضور داشت، لوح تقدیری به رسم یادبود توسط رئیس‌جمهور به این جانبار گرانقدر دوران دفاع مقدس اهدا شد.»

این دیدار در زمانی انجام شده که در فاصله بین آزادی رسول سجاد از بازداشت با قرار وثیقه تا زمان برپایی دادگاه او بوده است، یعنی حسن روحانی به دیدار یک متهم به فساد اقتصادی که در انتظار برگزاری دادگاه بوده، رفته است.
بدیهی است که هماهنگی این دیدار‌ها نه برعهده شخص رئیس‌جمهور، بلکه توسط دفتر او انجام می‌شود و باید دید چگونه نام یک متهم اقتصادی در نوبت لیست دیدار‌های رئیس‌جمهور قرار گرفته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار