کد خبر: 1010129
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: خام‌فروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون به دیگر کشورها و حتی دیگر استان‌های کشور باعث از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی در آذربایجان‌شرقی می‌شود، از این رو باید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز کارخانه ذوب در ورزقان باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم  در دیدار با مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران و مسوولان معدن مس سونگون اقتصاد معدنی و صنایع معدنی به عنوان فرصت برای کشور دانست و اظهار داشت: با احداث کارخانه ذوب، پالایش و ایجاد صنایع پایین‌دستی در کنار معادن مس می‌توانیم بنیه اقتصادی آذربایجان‌شرقی را به نحوی مطلوب تقویت کنیم.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: خام‌فروشی و صادرات کنساتره مس از سونگون به دیگر کشورها و حتی دیگر استان‌های کشور باعث از بین رفتن فرصت‌های اقتصادی در آذربایجان‌شرقی می‌شود، از این رو باید با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز کارخانه ذوب در ورزقان باشد.

وی با بیان اینکه وجود کارخانه صنایع ذوب آسیب زیست‌محیطی ندارد، ادامه داد: علوم و فنون در همه حوزه‌ها هر روز پیشرفت‌های جدیدی را شاهد است، بر این اساس با استفاده از تکنولوژی‌های جدید می‌توان محصولی تولید کرد که چرخه تولید آن آسیبی به محیط‌زیست وارد نکند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید با تفکرات غلط و ایجاد شائبه از رونق تولید و احداث مجموعه‌های صنعتی جلوگیری کرد، گفت: با یک برنامه‌ریزی اصولی و کارآمد می‌توانیم صنعت مس را در کشور توسعه داده و اقتصاد ملی را از وابستگی به نفت نجات دهیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های ارزنده صنایع مس ایران و معدن مس سونگون در بخش ورزش متذکر شد: کسب عنوان قهرمانی برای سومین بار پیاپی توسط تیم فوتسال مس سونگون و قهرمانی در فوتسال آسیا باعث افتخار است و امید است این فعالیت‌ها تقویت شود و سربلندی‌ها تدوام داشته باشد.

در این دیدار مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران خاطرنشان کرد: شرکت مس در خردادماه سال‌جاری فروش خوب 2 هزار 984 میلیارد تومانی را ثبت کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر