کد خبر: 1010075
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۲
فریدون مجلسی از دیپلمات‌های سابق و حامی سرسخت برجام، در یادداشتی در روزنامه شرق بدون توجه به اقدام غیر قانونی و یکجانبه امریکا به خروج از برجام «اقدامات برخی دوستان (بخوانید منتقدان داخلی برجام) را عامل مشکلات کنونی معرفی کرد! او نوشت: «.. وقتی نمی‌توانیم صادرات و واردات درست داشته باشیم یا گشایش اعتبار کنیم و مجبوریم به دور زدن تحریم‌ها و روش‌های پنهانی رو بیاوریم، همه نتیجه بلایی است که بر سر برجام آمده است».

مجلسی در ادامه نوشت: «حالا که چنین است و با اقدامات این دوستان به اینجا رسیده و آن‌ها هم بیشتر از بقیه از ماجرا شاکی و ناراحت هستند، چرا از برجام بیرون نمی‌آیند؟ مگر نه این است که سازوکار قانونی و قدرتش را دارند؟ من البته به این کار تشویق نمی‌کنم و دلم نمی‌خواهد که از برجام خارج شویم. چون اصلاً دلم نمی‌خواهد مشکلات بیشتری برای این مملکت ایجاد شود یا خدای‌ناکرده درگیر جنگی شویم. اما رفتار گروه مخالف را هم درک نمی‌کنم».
ادعای این دیپلمات در گره زدن مشکلات کنونی کشور به کارشکنی منتقدان برجام در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش روزنامه اعتماد از رسانه‌های حامی برجام در مطلبی به ناکارآمدی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مواجهه با طرف‌های غربی اذعان کرده بود: «متأسفانه در شرایط کنونی در مسئله توافق هسته‌ای هیچ راه حل منفعت‌آوری در مقابل کشورمان وجود ندارد... متأسفانه در تیم کارشناسان مذاکره‌کننده ما تعداد کافی از متخصصان به ویژه در حوزه‌های مالی، تجاری و بانکی حضور نداشتند که خط به خط و بند و به بند توافق را دقیق و به طور تخصصی بررسی کنند تا امروز دچار چنین شرایط ناشی از بی تعهدی امریکا و اروپا نشویم». با این حال گویی هراس‌افکنی از عواقب خروج احتمالی ایران از برجام تقریباً هیچ گویی به دکانی برای «کاسبان ترس» تبدیل شده و به هر بهانه‌ای متوسل می‌شوند، سخنگوی غیر رسمی ترامپ در ایران باشند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
الهم انصر الاسلام و اهله
واخذل الکفار و المنافقون
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار