کد خبر: 1010039
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اقدامات فوری و خارج از نوبت مجلس برای حل مشکلات تاکید کردند.
سرویس سیاسی جوان آنلاین: جمعی از دفاتر بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور طی نامه‌ای به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم اقدامات فوری و خارج از نوبت مجلس برای حل مشکلات تاکید کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«لا یَستَوِی القاعِدونَ مِنَ المُؤمِنینَ غَیرُ أُولِی الضَّرَرِ وَالمُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم فَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ بِأَموالِهِم وَأَنفُسِهِم عَلَى القاعِدینَ دَرَجَةً وَکُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الحُسنى وَفَضَّلَ اللَّهُ المُجاهِدینَ عَلَى القاعِدینَ أَجرًا عَظیمًا»

جناب آقای قالیباف.

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی.

با سلام

نظر به حساسیت شرایط فعلی، مشکلات معیشتی و گرانی‌های اخیر در تقریبا تمامی مستلزمات زندگی که برای اکثر مردم، مشقت قابل ملاحظه‌ای را به همراه داشته است، بر آن شدیم تا از جهت امر به معروف و وظیفه اساسی بسیج دانشجویی مبنی بر مطالبه گری از مسئولین نظام، به مجلس شورای اسلامی، نکاتی را عرض کنیم.

اولا، با توجه به مشکلات اخیر به خصوص در حوزه اقتصادی، لزوم عملکرد سازنده و مثبت مجلس که حلقه مفقوده ایی در سال‌های اخیر بوده است، بیش از پیش در این ایام احساس می‌شود.

مجلسی که جایگاه مدرس‌ها و دیالمه‌ها بوده است، مسئولیتی محوری برای حل کردن مشکلات کشور با عملکردی بر اساس تدبیر و به منظور ایجاد امید، به صورت حقیقی دارد. مجلس فعلی با وعده‌های مشخصی و به امید تغییر در روند فعلی، منتخب مردم قرار گرفت، هرگونه عدول از این حدود، برنامه‌ها و آرمان ها، از جزئیاتی مانند تایید اعتبار نامه‌ها گرفته، تا تعیین ریاست کمیسیون ها، نوع مباحث مطروحه در مجلس و درآمد نمایندگان مجلس، بدون شک بر عملکرد، عزم و پاکدستی مجلس در ادامه راه و دیدگاه عمومی نسبت به خواست این نهاد به تغییر به نفع مردم، موثر است.

لازم به ذکر است که در صورت عدم موفقیت هرکدام از نهاد‌های جمهوری اسلامی ایران در عمل به وظایف خود، این سهل‌انگاری می‌تواند مسیر را برای دوقطبی سازان دروغین معیشت- مذاکره، به جهت بن بست نمایاندن موهوم نظام اسلامی و متهم سازی وقیحانه ولایت فقیه فراهم نماید.

ثانیا، مجلس فعلی باید بیش از هر زمانی جایگاه مباحث تخصصی، مطالبه گری بر اساس داده‌های علمی باشد. دور بودن از هیاهو و حاشیه‌ها و تمرکز بر عملکرد، قطعا می‌تواند مجلس شورای اسلامی را در عمل موثرتر و کارآمدتر به وظایف تقنینی و نظارتی این نهاد اساسی جمهوری اسلامی یاری نماید.

ثالثا، بحمدالله و با تذکرات و التفات رهبری، در حوزه‌های مختلف، راهکاری‌های اساسی و علمی از طرف پژوهشکده‌ها و گروه‌های جوان و مومن انقلابی، در جهت رفع مشکلات و و ارائه راهکار فراهم شده است، مجلس باید حداکثر تلاش خود را در به کارگیری این امور داشته باشد.

رابعا، با توجه به شرایط فعلی، لزوم بعضی اقدامات فوری و خارج از نوبت، در جهت نمایش عزم و اراده این قوه بر بهبود عملکرد، اساسی به نظر می‌رسد.

با علم بر پیچیدیگی‌های ساختاری و عملکردی مجلس به دلیل ماهیت قوه مقننه، بعضی امور مانند شفافیت عملکرد و آرا، گزارش عملکرد به مردم در بازه‌های زمانی مشخص، می‌تواند به صورت مستقل از سمت نمایندگان و رئیس مجلس اجرا شود.

در پایان ضمن امیدواری و دعا برای حسن انجام وظایف برای تمامی مسئولین نظام و نمایندگان مجلس و اعلام آمادگی کامل بسیج در یاری رساندن مجلس شورای اسلامی، بیان می‌داریم که عملکردها، عاقبت‌ها را مشخص می‌کند.

بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه
بسیج دانشجویی دانشگاه گرمسار
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مینودشت استان گلستان
بسیج دانشجویی دانشگاه مذاهب اسلامی
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان قزوین
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اسفراین
بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان مازندران/مرکز شهید مطهری نوشهر
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال
بسیج دانشجویی دانشگاه شهید شمسی پور
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی آزاد تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه پردیس فنی و مهندسی شهید عباسپور
بسیج دانشجویی دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه صدرالمتألهین (صدرا)
بسیج دانشجویی دانشکده علوم و فنون قرآن
بسیج دانشجویی دانشگاه صدرا
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب
بسیج دانشجویی دانشکده فنی شریعتی
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار