کد خبر: 1010018
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
مقامات بهداشتی شهر Bayannur چین که فردی مشکوک به بیماری طاعون خیارکی در کشورشان پیدا شده است، از مردم درخواست کرده‌اند تا برای کاهش خطر انتقال انسان‌به‌انسان این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از شکار یا خوردن حیواناتی که باعث این عفونت می‌شوند خودداری کنند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: هنوز کرونا را به انتها نرسانده‌ایم، خبر‌هایی درباره بیماری‌های کشنده دیگر با منشأ کشور چین دوباره در رسانه‌ها مطرح شده است. مقامات بهداشتی شهر Bayannur چین، فردی مشکوک به بیماری طاعون خیارکی را در کشورشان پیدا کرده و از مردم خواسته اند تا برای کاهش خطر انتقال انسان‌به‌انسان این بیماری، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. آنها همچنین از مردم خواسته اند که از شکار یا خوردن حیواناتی که باعث این عفونت می‌شوند خودداری کنند.

طاعون خیارکی همان مرضی است که همه‌گیری جهانی مرگ سیاه را به وجود آورد. این بیماری را باکتری‌ها ایجاد می‌کنند و از طریق نیش کک یا حیوانات آلوده به انسان منتقل می‌شود از مرگبارترین عفونت‌های باکتریال در تاریخ بشر است و در دوران شیوع مرگ سیاه در قرون وسطی بیش از ۵۰ میلیون نفر را در اروپا از پا درآورد.

مقامات بهداشتی شهر Bayannur چین که فردی مشکوک به این بیماری در کشورشان پیدا شده است، از مردم درخواست کرده‌اند تا برای کاهش خطر انتقال انسان‌به‌انسان تب خیارکی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و از شکار یا خوردن حیواناتی که باعث این عفونت می‌شوند خودداری کنند.

مقامات این شهر همچنین به مردم هشدار داده‌اند که هرگونه مرگ یا بیماری در موش‌خرما‌های کوهی را به آن‌ها گزارش دهند. این جانور در برخی بخش‌های چین و کشور همسایه آن یعنی مغولستان به‌عنوان غذا مصرف می‌شود و خوردن آن تاکنون بار‌ها باعث شیوع طاعون در این منطقه شده است.

طبق اعلام مورخان، موش‌خرمای کوهی عامل اصلی شیوع همه‌گیری جهانی طاعون پنومونی در سال۱۹۱۱ بود که حدود ۶۳هزار نفر در شمال شرقی چین را به کام مرگ کشاند. در آن زمان این جانور به‌علت پوست زیبایش شکار می‌شد که از آن در ساخت محصول‌های مختلف مانند کیف و لباس استفاده می‌شد. در ادامه پوست این حیوان‌های مریض از همین طریق به خارج از مرز‌های چین صادر شد تا طاعون پنومونی به آن‌سوی مرز‌های سرزمین اژد‌های سرخ کشیده شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار