کد خبر: 1009965
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۸
مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی کشور، آذربایجان شرقی را با ۵۲ کارگاه فعال مرمتی رکورد دار کارگاه‌های فعال مرمتی کشور در سال جاری عنوان کرد.

سیدهادی احمدی روئینی با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌ شرقی دارای بیشترین تعداد کارگاه مرمتی فعال در سال جاری است، اظهار کرد: از ۵۲ حکم مرمتی، ۳۰ حکم به شهر تبریز و ۲۲ حکم دیگر به شهرهای آذرشهر، اهر، اسکو، بناب، بستان‌آباد شبستر، عجب‌شیر، مراغه، میانه و هشترود تعلق دارد.

به گفته او این احکام مربوط به مرمت ۲۲ خانه و عمارت، بازارهای تاریخی آذرشهر، اهر، تبریز و شیشوان، پنج مسجد و مسجد جامع، حمام‌های تاریخی، باغ و خانه باغ، سه کلیسا، پل، موزه و .... است.

مدیرکل دفتر حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با تأکید بر اینکه از سال ۱۳۹۹ دریافت حکم مرمت برای تمامی اقدامات مرمتی در آثار تاریخی الزامی است، افزود: ارسال شرح عملیات مرمتی به همراه مصوبه شورای فنی استان، کمیته فنی معاونت میراث‌فرهنگی، محل تأمین اعتبار پروژه اعم از ملی، استانی، شخصی و.... از جمله اطلاعاتی است که باید از سوی ادارات کل استانی  برای صدور حکم مرمت به اداره‌کل حفظ و احیا بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی ارسال شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر