کد خبر: 1009964
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را به تحریم گره بزنیم، گفت: برخی از ارگان‌های دولتی برای اینکه سلب مسوولیت کنند و حرکتی برای رفع مشکلات مردم نداشته باشند،همه مسائل پیش آمده را به تحریم‌ها ربط می‌دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم به مناسبت هفته بهزیستی و تامین اجتماعی در دیدار مسوولان سازمان‌های بهزیستی، تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مشکلات مردم به تحریم‌ها گره زده شده است، اظهار داشت: افراد تحت پوشش و مراجعان سازمان‌های بهزیستی، تامین اجتماعی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از افراد بی‌بضاعت و کم برخوردار جامعه هستند که باید با تخصیص منابع لازم به نیازهای آنها رسیدگی شود.

وی با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی، هدف از تاسیس این مجموعه را حمایت از معلولان و محرومانی دانست که نیازمند حمایت بیشتر هستند و ادامه داد: تحقق آرامش، رفاه حداقلی، ایجاد امنیت برای جامعه معلولان و محرومان از جمله اهداف سازمان بهزیستی است که در این راستا تاکنون قدم‌های ارزشمندی برداشته شده اما برای رسیدن به شرایط ایده‌آل و مطلوب فاصله بسیار است.

امام جمعه تبریز با تقدیر از حمایت‌های خیران نیکنام در حمایت از خانواده‌های تحت پوشش سازمان بهزیستی گفت: خیران پشتوانه عظیم برای این سازمان هستند و اگر بهزیستی تنها امیدوار به اعتبارات دولتی باشد نمی‌تواند در پیشبرد اهداف خود موفقیتی داشته باشد.

وی، مقابله با آسیب‌های اجتماعی را وظیفه اصلی سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: یکی از بزرگترین چالش‌های بهزیستی عدم همخوانی اعتبارات مالی با ماموریت‌های محوله است، این در حالی است که این سازمان باید در جهت کاهش فشارهای اقتصادی و معیشتی برای گروه‌های مختلف سالمندان، معلولان، کودکان معلول و بی‌سرپرست بستری مناسب فراهم کند.

 آل‌هاشم، در بخش دیگری صحبت‌های خود با اشاره به حق بیمه دریافتی از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به عنوان حق درمان گفت: در قانون؛  9/27 حق بیمه دریافتی از بیمه‌شدگان باید به بخش درمان آنها اختصاص یابد اما این موضوع به دلیل مشکلات در دیگر بخش‌های سازمان تامین اجتماعی به درمان بیمه‌شدگان هزینه نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان، بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را بهانه این موضوع دانست و متذکر شد: 9/27 حق درمان بیمه‌شدگان که در جاهای دیگر هزینه می‌شود، حق‌الناس است و باید در راستای افزایش کیفیت خدمات درمانی و کاهش صف‌های طولانی ویزیت پزشکان که موجبات نارضایتی بیماران و همراهان آنها را در پی داشته؛ هزینه شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه پنج شرکت و موسسه اقتصادی وابسته به سازمان تامین اجتماعی مانند شستا و بانک رفاه پشتوانه مالی این سازمان هستند، تصریح کرد: باید امکانات و منابع شرکت‌های بزرگ سازمان تامین اجتماعی در اختیار بیمه‌شدگان قرار گیرد.

 آل‌هاشم با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور از جمله؛ کاهش ارزش پول ملی، افزایش تورم، افزایش هزینه‌های زندگی، فقدان سیاست‌های پولی، قاچاق افسارگسیخته و واردات بی‌رویه همچنین تغییر ترکیب سنی جامعه یادآور شد: شیوع ویروس کرونا هم مزید بر علت شده است و طبقه پایین جامعه زیر‌فشارهای اقتصادی و معیشتی قرار گرفته‌اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید همه مشکلات اقتصادی و معیشتی را به تحریم گره بزنیم، تاکید کرد: برخی از ارگان‌های دولتی برای اینکه سلب مسوولیت کنند و حرکتی برای رفع مشکلات مردم نداشته باشند همه مسائل پیش آمده را به تحریم‌ها ربط می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر