کد خبر: 1009952
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحدگفته که مسکو پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد تمدید فعالیت یک گذرگاه بازرسی در مرز ترکیه و سوریه برای تحویل کمک‌های بشردوستانه به سوریه را تهیه کرده‌است.
سرویس بین الملل جوان آنلاین: تاکنون برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از دو گذرگاه مرزی باب‌الهوی و باب‌السلام استفاده می‌شد. ۱۰ جولای (۲۰ تیر) موعد پایان فعالیت این گذرگاه‌ها اعلام شده‌است و برای ادامه کار آنها، شورای امنیت باید قطعنامه‌ای جدید صادر کند. بنابر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پالیانسکی در این مورد در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت که طبق قطعنامه پیشنهادی جدید روسیه، کار گذرگاه مرزی باب‌الهوی باید به مدت یک سال تمدید شود. بیش از ۸۵ درصد از کل کمک‌های بشردوستانه از این گذرگاه مرزی منتقل می‌شود.

پالیانسکی به این نکته اشاره کرده‌است که با توجه به تحولاتی که روی داده‌است، امکان ارسال کمک از این گذرگاه وجود دارد و افزود: «ما اتهامات برخی از همکارانمان را در شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه مسکو می‌خواهد میلیون‌ها نفر را در شمال غربی سوریه از کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل محروم کند، رد می‌کنیم. اگر پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی ما تصویب شود، جریان کمک‌های بشردوستانه متوقف نخواهد شد.»

روز سه‌شنبه روسیه و چین پیش‌نویس قطعنامه بلژیک و آلمان درباره تمدید کار دو گذرگاه مرزی باب‌الهوی و باب‌السلام را در مرز سوریه و ترکیه به مدت یک سال وتو کرده بودند. شورای امنیت نیز از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه در اینباره که فعالیت گذرگاه مرزی باب‌الهوی برای مدت شش ماه تمدید شود، پشتیبانی نکرده‌بود.
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل خاطرنشان کرد: «ما ضمن قبول نیاز استفاده از یک ساز و کار فرا مرزی، بر ضرورت این امر تأکید می‌کنیم که همه طرفین، هم سازمان ملل و هم دولت سوریه تلاش کنند مطابق قطعنامه ۴۶ / ۱۸۲ کمک‌های بشردوستانه از طریق خط جبهه به همه مناطق سوریه برسد.» وی از شرکای غربی خواست تا از پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه حمایت کنند و گفت که اگر آن‌ها با اجرایی‌شدن این پیشنهاد مخالفت کنند، مسئول عواقب آن خواهند بود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار