کد خبر: 1009941
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
بازی‌های لیگ قهرمانان به صورت متمرکز پیگیری خواهد شد
کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم قطعی خود در خصوص برگزاری متمرکز دیدار‌های باقی مانده لیگ قهرمانان در دوران کرونا را اعلام کرد. همانطور که انتظار می‌رفت دیگر خبری از بازی‌های رفت و برگشت نخواهد بود و در آسیا نیز کماکان تماشاگران اجازه حضور در ورزشگاه‌ها را نخواهند داشت.
شیوا نوروزی
سرویس ورزشی جوان آنلاین: در تقویم جدید چهار بازی باقی مانده از مرحله گروهی از ۲۴ شهریور طی ۱۸ روز و به صورت فشرده در یک تورنمنت برگزار خواهد شد و فینالیست‌های غرب و شرق آسیا ۱۵ آذر به مصاف هم خواهند رفت.

تدابیر سختگیرانه

در حالی که کشور‌ها همچنان درگیر ویروس کرونا هستند، برگزاری مسابقات تنها با در نظر گرفتن تدابیر سختگیرانه امکانپذیر است. هنوز خبری از کشف دارو یا واکسن این بیماری نشده و کووید ۱۹ هر روز افراد جدیدی را مبتلا می‌کند. به همین دلیل در چند ماه گذشته تمام رقابت‌های ورزشی لغو شده و بازی‌های لیگ‌های کشور‌ها نیز با رعایت پروتکل‌ها و بدون حضور تماشاگر پیگیری می‌شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز سرانجام پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسید که دیدار‌های باقی مانده این فصل لیگ قهرمانان قاره کهن را به صورت متمرکز در دو کشور شرقی و غربی آسیا برگزار کند. با اینکه هنوز دو کشور میزبان به شکل رسمی معرفی نشده‌اند، اما به احتمال زیاد قطر این مسئولیت را در غرب آسیا برعهده خواهد گرفت. کنفدراسیون فوتبال آسیا برای کشور میزبان و تیم‌های شرکت‌کننده ضوابطی را مشخص کرده و بر انجام تست‌های مکرر پزشکی به منظور حفظ سلامت تیم‌ها تأکید شده است. یکی از نکات مهم مورد اشاره در این خصوص بحث هزینه‌هایی است که باشگاه‌ها باید بپردازند. بر این اساس هزینه اقامت و حضور در رقابت‌ها برعهده تیم‌ها خواهد بود، نه میزبان.

میزبانی پَر!

اگرچه از سرگیری مسابقات و به گردش درآمدن توپ در مستطیل سبز را باید به فال نیک گرفت، اما از دست دادن امتیاز میزبانی برای تیم‌های ایرانی بسیار سنگین تمام خواهد شد. در آغاز این فصل آسیایی، کنفدراسیون فوتبال آسیا با بهانه قرار دادن بحث امنیت کشورمان، البته تحت فشار لابی سعودی‌ها با میزبانی نمایندگان ایران مخالفت کرد و پس از رایزنی‌های مختلف قرار بر این شد که نمایندگان ما تمامی بازی‌های رفت را مهمان باشند و دیدار‌های برگشت را میزبان. دو هفته از بازی‌ها برگزار شد و ما هیچ میزبانی را تجربه نکردیم. با تحمیل شرایط سخت به خاطر کرونا و تصمیم اتخاذ شده پرسپولیس، استقلال، شهرخودرو و سپاهان عملاً دیگر نباید منتظر میزبانی باشند.

شرایط ویژه

نمایندگان کشورمان امسال نیز عملکرد موفقی در لیگ قهرمانان نداشتند. دو هفته نخست رقابت‌ها پیش از پاندمی کرونا برگزار شد و اتفاقاً هیچ کدام از چهار تیم ایرانی هم نتوانستند صدرنشین گروه خود شوند. استقلال یک بازی را مساوی کرده و بازی دوم را نیز به الاهلی عربستان باخته تا با یک امتیاز سوم گروه A باشد. شهرخودرو هر دو دیدارش را واگذار کرده و بدون امتیاز قعرنشین گروه B است. پرسپولیس با یک تساوی و یک باخت در جایگاه سوم گروه C قرار گرفته است. سپاهان تنها تیم ایرانی است که یکی از دو بازی‌اش را پیروز شده است. برنامه بازی‌های تیم‌های کشورمان به شرح زیر است:

الوحده امارات- استقلال، دوشنبه ۲۴ شهریور
شباب الاهلی دوبی- شهرخودرو، دوشنبه ۲۴ شهریور
پرسپولیس- التعاون، سه‌شنبه ۲۵ شهریور
سپاهان- النصر عربستان، سه‌شنبه ۲۵ شهریور

معضل فشردگی بازی‌ها

یکی دیگر از مشکلات پیش‌روی تیم‌ها انجام دیدار‌های باقی مانده به صورت فشرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته که بازی‌ها را به صورت تورنمنت برگزار کند و شیوه جدید بیش از همه به ضرر تیم‌های ایرانی تمام خواهد شد. نمایندگان ما پیش از این نیز از عهده فشردگی بازی‌های لیگ برتر برنمی‌آمدند و بار‌ها با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند. خستگی بازیکنان و مصدومیت آن‌ها همیشه مورد اعتراض واقع شده، به همین خاطر چهار نماینده کشورمان طی ۱۸ روز باید دو بازی سخت را پشت سر بگذارند. دیدار‌هایی که با توجه به شرایط آن‌ها در جدول سرنوشت‌ساز خواهد بود. استقلال، پرسپولیس، شهرخودرو و سپاهان همه فکر و ذکرشان را باید معطوف به این دو بازی کنند تا شاید بتوانند امتیاز‌های از دست رفته را جبران کنند. البته با پایان این فصل لیگ برتر کشورمان قطعاً این تیم‌ها دستخوش تغییراتی هم خواهند شد و باید دید برای بقا در لیگ قهرمانان چه فکری خواهند کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار