کد خبر: 1009910
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶
محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهور معتقد است خط تخریب علیه قرارداد ایران و چین را رسانه‌های خارجی آغاز کردند، اما نگاهی به مطالب اخیر روزنامه شرق، روزنامه حامی دولت تدبیر و امید نشان می‌دهد که برای موضع‌گیری علیه این قرارداد، روز‌های پرکاری را گذرانده است. روز پنج‌شنبه ۱۹ تیر ماه جاری، تیتر یک شرق «مخاطرات یک قرارداد» بوده با روتیتر «آیا شگرد چین برای تصاحب بنادر در دنیا در قرارداد ۲۵ ساله ایران تکرار می‌شود؟» و در همان سطور آغازین گزارش آمده که «برنامه همکاری‌های جامع (۲۵ ساله) ایران و چین بار دیگر تبدیل به نگرانی عمومی در سطح جامعه شده است. ابعاد مختلفی که در پیش‌نویس نهایی آن به نگارش درآمده و به بیرون درز کرده است، نگرانی‌هایی جدی در مورد شیوه همکاری ایران و چین ایجاد کرده است و کارشناسان و متخصصان هشدار می‌دهند که اگر نسبت به مواردی که در این پیش‌نویس آمده (این پیش‌نویس را ایران تهیه کرده و هنوز به تأیید چین نرسیده است، بنابراین نمی‌توان آن را نهایی قلمداد کرد) اصلاحات جدی صورت نگیرد و دقت کافی به کار گرفته نشود، می‌تواند به زیان ایران تمام شود.» سراسر گزارش هم تخریب روابط با چین است.

چهارشنبه ۱۸ تیر هم دومین تیتر اصلی شرق «رخنه شبانه به ذخایر خلیج فارس» است که در ابتدای آن آمده: «صید شبانه کشتی‌های چینی در خلیج فارس دل‌نگرانی این روز‌های صیادان جنوب است.»

یک‌شنبه ۱۵ تیر هم یکی از تیتر‌های صفحه یک شرق «اما و اگر‌های قرارداد ۲۵ ساله با چین» است. در شماره ۱۰ تیر هم شرق به عدم توضیح وزارت خارجه در مورد این قرارداد اعتراض کرده است. حال باید از واعظی پرسید آیا روزنامه شرق هم رسانه خارجی است؟!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار