کد خبر: 1009891
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
حجت‌ الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسان:
مهمترین اولویت امروز جامعه رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است اما مبارزه با فساد نیز نباید فراموش شود.

حجت‌ الاسلام سید سعید لواسانی، امام جمعه لواسانات در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه اين منطقه با بيان اينکه نباید بگذاریم اشرافی گری فرهنگ شود، فساد این طبقه تمام جامعه را فاسد می‌کند، گفت: نباید شاهد این پدیده در میان مسئولان و وابستگان آن باشیم، بلکه همۀ ما باید در مسیر ضداشرافی‌گری حرکت کنیم، و از همه مهم‌تر این مهم وظیفه نمایندگان مجلس، کارگزاران دولت و نظام و قضات است.

وي با تاکيد بر اينکه مهمترین اولویت امروز جامعه رسیدگی به وضعیت معیشت مردم است اما مبارزه با فساد نیز نباید فراموش شود، افزود: باید جلوی فسادها، زیاده‌خواهی‌ها، زیاده‌خوری‌ها، امتیازات ویژه، حقوق‌های نجومی، اشرافی‌گریی که بلای بزرگی برای کشور است، گرفته شود.

خطیب جمعه لواسان خاطرنشان کرد: این تنها کار قوۀ قضائیه نیست و مجلس در ریل‌گذاری و زمینه‌سازی بسیار مهم است و دولت هم باید بستر فساد را درون خود از بین ببرد.

 

ویرانی اقتصاد کشور، پیامدهای سیاسی و امنیتی خطرناکی در پی دارد

 

امام جمعه لواسان بیان داشت: باید با همکاری کارشناسان زبدۀ اقتصادی، راهی برای برون‌فت از مشکل پیدا کرد؛ وضع عادی نیست و نباید اجازه داد اقتصاد کشور رو به ویرانی برود، که آن‌وقت پیامدهای سیاسی و امنیتی خطرناکی به همراه خواهد داشت.

لواسانی با بیان اینکه "جهش تولید" تنها راه اساسی پیش‌روی کشور است و نباید نسبت به آن کم‌کاری کرد، گفت: مجلس باید از عناصر زبدۀ اقتصادی استفاده کرده، قوانین شفاف و دقیق در راستای تولید وضع کند و نظارت بیشتری بر دولت برای اجرای آن‌ها داشته باشد. به این صورت رسالت خود که در رأس امور بودن است را نیز ایفا و احیا می‌کند.

وی افزود: انتظار داریم دولت هم در یک سال آخر دست مجلس را برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی و فشار بر مردم بفشارد.

خطیب جمعه لواسان یادآور شد: گروهی از سیری نمی‌دانند چه بکنند و بسیاری هم مشکلات عدیده مالی و اقتصادی دارند! سختی معیشت، بیکاری، مشکلات تولید مسائلی هستند که باید مجلس تازه‌نفس روی آن متمرکز شود و دغدغه نمایندگان باشد.

وي اظهار داشت: ظرفیت‌های کشور فراوان است،جوانان نخبه و علاقمند هم کم نداریم، لذا بایستی با کارهای کارشناسی، مشورت با افراد آشنا و کاردان، و تکیه بر توان داخلی می‌توانیم چرخ تولید را راه‌اندازی کنیم. دولت نیز برجام، توجه به غربی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها اروپاییان را تجربه کرد و نتیجه‌اش را هم دید، نباید این بار فریب بخورد!

لواسانی خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم به مسائل زیربنایی فرهنگی و معنوی هم برسیم و برای آن‌ها برنامه داشته باشیم، مقدمه‌اش مسائل معیشتی و اقتصادی مردم است که باید اصلاح شود و مشکلات برطرف گردد و به ویژه به طبقات کم‌برخوردار بیشترین توجه شود.

 

علت جنجال بر سر قرارداد 25 ساله ایران و چین چیست؟

 

وی با اشاره به قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین که اول تیرماه در هیأت دولت تصویب شد، بیان داشت: لزوم تقویت روابط سیاسی و اقتصادی با شرق و کشوری چون چین بر کسی پوشیده نیست، به ویژه در اوضاع کنونی جهانی و تلاش آمریکا برای یک‌جانبه‌گرایی در سیاست و اقتصاد این لزوم را چند برابر می‌کند. اما چرا دربارۀ این قرارداد این‌همه جنجال بپا شده است؟

خطیب جمعه لواسان به نقل از مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس جمهوری خلق چین گفت: دولت و ملت ایران همواره به دنبال گسترش روابط با کشورهای مستقل و قابل اطمینان هم‌چون چین بوده و هستند و بر همین اساس، توافق رؤسای جمهوری ایران و چین برای یک روابط استراتژیک ۲۵ ساله، کاملاً درست و حکمت‌آمیز است.

امام جمعه لواسان تاکید کرد: اولاً باید این قرارداد به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد؛ ثانیاً قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین هنوز در مرحله پیش‌نویس است و بدیهی است که بعد از تکمیل برای تصویب به مجلس داده شود و طبعاً به هیچ‌وجه نباید محرمانه باشد، و باید در آینده به‌طور کامل منتشر شود. سوماً باید با دقت همۀ منافع کشور ما در آن لحاظ شود و این مهم نیازمند کارهای کارشناسانه و دوری از جنجال‌های سیاسی است.

 

کرونا را جدی بگیرید

 

لواسانی ضمن قدردانی از زحمات بی دریغ مجموعه وزارت بهداشت و درمان کشور در مقابله با ویروس کرونا گفت: کرونا در ایران به مرحلۀ خطرناکی رسیده است و آماری که داده می‌شود، نشان می‌دهد که همۀ ما در معرض خطر آن قرار داریم. لذا انتظار می‌رود تمام شهروندان دستورات بهداشتی را رعایت و از گرفتن مجالس عزا و عروسی خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید دعا را نیز در ریشه‌کن شدن این بلای خانمان‌سوز فراموش کنیم و امیدوار باشیم این مهم به دست دانشمندان حزب اللهی و مومن ما محقق شود تا موجب رفع خطر از بشریت و عزت اسلام و ایران شود و بر اقتدار نظام اسلامی بیافزاید.

خطیب جمعه لواسان افزود: البته صادرات محصولات پیش‌گیرانه و درمان‌گر موجب جلب سرمایه به داخل کشور ما می‌شود که بسیار حیاتی و مهم است.

لواسانات به مرکزیت شهر لواسان، دارای ۲۰ روستا با جمعتی افزون بر ۱۸ هزار نفر از توابع شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار