کد خبر: 1009755
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
با اینکه کرونا بسیاری از امور را از کار انداخته و باعث بلاتکلیفی در تصمیم‌گیری برای برخی امور شده، اما نمی‌شود با این بهانه دست‌روی دست گذاشت و پروژه‌ها و طرح‌های مهم و ملی را زمین گذاشت. توجه به زیرساخت‌های مورد نیاز در استان‌های مرزی کشور از جمله کار‌های مهمی است که حتماً باید انجام شود. چراکه در سال‌های قبل مشخص شد روان نبودن رفت و آمد در این مسیر‌ها مشکلات زیادی را برای مردم به‌ویژه در زمان تردد زائران اربعین به وجود آورد. حالا ایلام که مهم‌ترین مسیر عبور و مرور زائران اربعین به شمار می‌آید با اولویت‌بندی پروژه‌ها، ساخت و ساز‌ها را در دستور کار قرار داده است.
محمدرضا هادیلو
سرویس ایران جوان آنلاین: هر سال و با حرکت عظیم مشتاقان اباعبدالله الحسین (ع) به سمت مرز‌های غربی برای رسیدن به کربلای معلی، مشکلاتی به خاطر مهیا نبودن زیرساخت‌ها و تأمین نشدن امکانات به وجود می‌آید. ترافیک‌های سنگین، کمبود پارکینگ و شلوغی راه‌ها از جمله این معضلات است که در استان ایلام و مرز مهران که بیش از دیگر خروجی‌ها مورد اقبال زائران قرار دارد به چشم می‌خورد.

حالا اعلام شده ایجاد پل‌های مختلف و تونل‌های شماره یک و دو کربلا، تونل دوم آزادی و ایجاد دو بزرگراه پل زال نجف اشرف و حمیل کربلا و اتصال استان به خط ریلی کشور و در نهایت اتصال ایران به شبکه ریلی کشور عراق، تکمیل روگذر و زیرگذر پارکینگ اربعین، شش خطه کردن مسیر پایانه مهران و ایجاد زیرساخت‌های پایانه مهران از اولویت‌های مهم عمرانی ایلام است.

در همین رابطه روز گذشته استاندار ایلام در نشست ستاد اربعین گفت که پیرو مذاکرات گذشته، دیدار‌های خوبی با مسئولان سازمان برنامه و بودجه کشور در خصوص اخذ مجوز مشارکت و سرمایه‌گذاری بانک‌های عامل از مراجع ذیصلاح یا دولت یا شورای پول و اعتبار در اجرای پروژه آزادراه پل زال، مورموری، دهلران برگزار شد.

وی افزود: «با وجود شرایطی که کرونا ایجاد کرده است ما در جهت ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های اربعین فعالیت می‌کنیم.»

قاسم سلیمانی دشتکی با تأکید بر تکمیل راه ایلام به مهران ادامه داد: «تکمیل روگذر و زیرگذر پارکینگ اربعین، شش خطه کردن مسیر پایانه مهران و ایجاد زیرساخت‌های خود پایانه مهران از اولویت‌های مهم استان در مقوله اربعین است.»

وی افزود: «در این شرایط فرصت بسیار خوبی برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین فراهم شده است که این مهم علاوه بر تسریع در برگزاری باشکوه‌تر مراسم اربعین باعث توسعه همه جانبه استان نیز خواهد شد.»

استاندار ایلام خواستار به کار‌گیری کمک استان‌های معین در مقوله اربعین شد و تصریح کرد: «دستگاه‌های متولی باید از همه ظرفیت‌ها از جمله کمک نهاد‌ها و ارگان‌ها و بنیاد‌ها و استان‌های معین در بحث اربعین استفاده نمایند. البته مجموعه این نهاد‌ها و بنیاد‌ها خواستار ایجاد یک مکان به صورت دائمی هستند که می‌شود در چارچوب قانونی و منطقی به آن‌ها زمین واگذار کرد.»

اتصال خطوط ریلی ایران به شبکه ریلی عراق

سلیمانی دشتکی در مورد پروژه‌های اولویت دار و در دست اقدام نیز گفت: «تونل‌های شماره یک و دو کربلا و تونل دوم آزادی، تکمیل بزرگراه‌ها، ایجاد پل‌های مورد نیاز در طول مسیر و همچنین تلاش و پیگیری برای ایجاد دو بزرگراه پل زال نجف اشرف و حمیل کربلا از جمله کار‌هایی است که در کنار و اتصال ایلام به خط ریلی کشور که می‌تواند ایران را به شبکه ریلی عراق متصل کند، جزو اولویت‌هاست که باید حتماً با سرعت انجام شوند تا با ایجاد زیرساخت‌ها، تردد زائران تسهیل شده و ما هم سهمی در خدمت‌گذاری به عاشقان سیدالشهدا داشته باشیم.»

استاندار ایلام به اهمیت ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران به عنوان یکی از مطالبات مهم استان پرداخت و تأکید کرد: «اغلب مناطق آزاد در جنوب و شرق کشور هستند، اما در غرب کشور هیچ منطقه آزادی وجود ندارد و از طرفی همجواری استان ایلام و داشتن بیشترین مرز مشترک با کشور عراق و نقش این کشور در مراودات تجاری و بازرگانی با کشور و همچنین رغبت سرمایه‌گذاران عراقی برای فعالیت در استان و نکته آخر محرومیت استان و نیاز به جهش در امر و توسعه و موارد دیگر بر اهمیت و ضرورت این منطقه استراتژیک افزوده است که در نهایت با قول و مساعدت دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی کشور مواجه شد و حالا قرار شد یک گروه کارشناس از مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی موقعیت به استان بیایند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار